SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, June 25, 2016

Titipan Buat Awak

Awak, 
Badai yang melanda kita ini mungkin peringatan dari Allah agar kita dekat denganNya. Mungkin kita lalai terhadapNya jadi Dia utuskan Jibril untuk sampaikan hadiah ini kepada kita di mana di dalamnya terkandung ujian untuk kita lalui agar kita hampir denganNya.  

Awak, 
Sebenarnya Allah rindukan kita. Sebab tu Dia panggil kita supaya dekat denganNya. Dia rindu mendengar rintihan kita.  

Awak, 
Saya bukanlah perempuan baik seperti dambaan lelaki mungkin awak juga. Saya tak sempurna, awak. Tapi, kita sama-sama kembali kepada pencipta kita untuk mencari kekuatan dan kesempurnaan kerana kesempurnaan itu terhasil daripada dua insan yang saling melengkapi. Sepertimana yang kita sedia maklum, tiada yang sempurna melainkan Dia. 

Awak, 
Kerana kasih sayang saya pada awak, saya mahu kita sama-sama berubah agar kasih sayang kita dalam cinta pencipta. 

Awak, 
Kita sama-sama ya cuba meraih cintaNya agar setiap badai yang melanda dapat kita hadapi dengan tenang serta teguh bersatu dalam rahmat kasih sayang Ilahi. 

Saya sayang awak. Sayang saya pada awak, bukanlah ketika awak senang dan sihat sahaja. Sayang saya pada awak meliputi sisi kehidupan awak yang susah dan sakit. Awak, jika Allah mengizinkan, saya mahu menemani awak untuk sepanjang hidup saya hingga ke Jannah. 

Ya Allah, 
Sampaikanlah rasa kasih sayang dan kerinduan ini kepadaNya,lelaki yang saya sayang. Getarkanlah jiwanya dengan segala kasih sayangku yang Kau izinkan buatnya. Maha Baik dan Maha IndahMu, aku memohon dan berserah. 

Amin. 

No comments: