SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, June 17, 2016

Saja Nak Habiskan Duit

Salam semua. Nak cerita fasal kebengangan saya ni. Saya selalu menulis panjang di IPhone ni guna bluetooth keyboard kecil jenama Rapoo. Saya suka guna brand ni sebab keyboard dia kecil, boleh masuk handbag. Kalau nak pergi meetingpun senang. Kalau keyboard Apple besar sangat. Nak bawapun susah. 

Alkisahnya hari Isnin hari tu, keyboard ni terkena sambal. Saya lap dia guna air. Tapi mungkin banyak sikit sebab saya tak guna tisu. Ingat OK la sebab saya biarkan dia kering dan keyboard ni dalam keadaan off. 

Malam tadi, masa saya tulis blog, dia buat perangai. Tekan space jadi banyak space, tekan J jadi tak boleh berhenti asyik keluar J je. Tension dibuatnya. Pagi tadi saya cuba lagi, tetap hal yang sama berlaku. Saya rasa sedih sangat sebab banyak kegunaan keyboard ni pada saya. Saya call Cikgu Rahim, pemilik asal keyboard ni sebelum dijualkan kepada saya. Cikgu suruh saya jemur keyboard ni. Oleh kerana cuaca mendung, Aqilah pulak bagi idea letak kat belakang peti ais. Kebetulan Cikgu Rahim nak ke Loyad, saya kirim jelah beli keyboard baru. Rasa macam keyboard ni dah tak ada harapan untuk sembuh. RM99.00 harganya sekarang. Dulu saya tengok harganya rm160. So, sayapun confirm dengan Cikgu Rahim untuk beli. 

Lepas jemur kat belakang peti, dia OK pulak malam ni. Kan baik RM99.00 tu saya buat beli carrier kucing esok. Tak apalah, Allah Maha Mengetahui kenapa diilhamkan kepada saya untuk membeli keyboard baru. Kalau tak beli karang, dibuatnya keyboard lama betul-betul rosak dah satu hal saya nak ke Lowyad. Ke ada sesiapa nak beli keyboard baru ni? Ataupun, satu letak kat office, satu letak kat rumah. Tak payahlah saya mengangkut setiap hari. Tapi dalam LRT pun selalu saya menulis guna keyboard. Kalau tak ada orang nak beli, saya letak jelah kat office satu. 

No comments: