SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, June 30, 2016

Seakan Direntap Semuanya

Ya Allah, 
Malam ni hati saya sangat terluka dengan sikap kawan-kawan.Mungkin mereka fikir saya tak tahu akan kehadiran mereka dan bagaimana mereka mengharapkan saya tidak semeja dengan mereka. Sememangnya Allah tu Maha Kuasa, ia mengurniakan kepekaan kepada saya. Kalau kamu semua mahu mempersendakan saya, silakanlah. Sekurang-kurangnya saya masih mampu hadapi kerenah kamu beramai-ramai dalam seorang diri. Cuba kamu letakkan diri kamu di tempat saya. Mampukah kamu hadapi orang-orang berperangai seperti kamu? Dan Allah semakin menunjukkan kepada saya akan ketulinan sahabat. Pergilah kalau kamu mahu menjauh. Sedikitpun takkan saya halang jika begitulah sikap kamu. Kamu tiada kala saya memerlukan malah melukakan lagi hati saya. 

Ya Allah, 
Kali ini saya rasa dugaanMu amat berat. Seakan semuanya Kau rentap serentak. Sesungguhnya aku tiada daya melawan kehendakMu melainkan ada ehsan pemberianMu. Kau berrrikanlah aku kekuatan, kesabaran serta kemenangan dalam menempuh dugaan ini. Aku yakin, setiap sesuatu ujianMu itu pasti ada suatu kurnia yang akan Kau berikan. Insya-Allah, amin. 


No comments: