SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, June 26, 2016

Seperti Yang Saya Jangka

Awak tak akan call saya malam ni. Alasannya, letih sebab baru balik dari rumah mak. Saya dah masak benar dengan alasan tu. Memanglah letih kalau nak bercakap dengan saya sejak akhir-akhir ni. Banyak kali juga saya perhatikan pada malam awak pullang dari rumah mak. Awak cakap letih, tak boleh bercakap dengan saya tapi di FB, awak segar-bugar balas-balas komen dan sering kali tidur lewat kerana FB. 

Awak, kenapa tergamak awak mengkhianati cinta kita? Awak yang datang menagihnya dari saya. Setelah saya berikan, ini yang awak lakukan pada saya. Kalau adapun salah saya, semuanya telah saya pohon kemaafan dari awak dan kita damai sebelum awak pindah ke sana. 

Awak, saya tahu, awak mesti tak sabar nak chatting dengan dia. Maklumlah sedang hangat dilamun cinta kan. Macam tulah juga masa mula-mula awak jatuh cinta pada saya. Hari-hari awak datang jemput saya keluar makan. Dia jauh, so, chatting dan balas komen di FB la sebagai ganti pengubat rindu. 

Sungguh, saya rasa teraniaya. Kalau hubungan ni sebulan dua mungkin tak apa. Tapi empat tahun awak, empat tahun.Saya bersama awak. Macam-macam kita hadapi bersama. Dari awak pakai Kereta Waja sampailah pakai Ford Ranger, dari awak gred 44 sampailah awak gred 48. Sebegitu mudah hati awak berubah hanya kerana kenalan baru di FB. 

Ya Allah, aku yakin, Engkau sentiasa bersamaku. 

No comments: