SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, June 6, 2016

Awak Yang Saya Rindu

Awak, Saya suka bila awak bercakap baik dengan saya. Mood baik awak mampu merubah keseluruhan hari saya. Saya suka dengar cerita awak tak kiralah tentang apapun. Saya suka bila awak bercakap lembut dengan saya. Bila awak marah-marah atau macam tak ada mood, saya jadi sedih. Tapi tak apalah, saya faham. Mungkin ada hari-harinya awak penat dan stress. Tapi janganlah banyak hari macam tu. Saya risau. Semalam saya dengar nada awak sedikit lain tapi tetap lembut melayan cakap saya. Kenapa awak? Apa yang buat awak stress? Saya ada buat salahkah? Atau ada hal lain yang buat mood awak rosak? Malah sejak hari Sabtu, awak macam tak berapa ceria. Bila ditanya sepatah, sepatahlah jawab awak. Sakitkah awak? Awak, Pastikan awak makan ubat, rehat cukup dan tidur cukup ya. Kalau boleh pergilah hospital awak. Saya takut kalau kesihatan awak makin merosot sedangkan kita tak tahu. Jangan risau kalau doktor sahkan awak berpenyakit sebab kita kena redha dengan ketentuanNya. Sekurang-kurangnya, bila kita tahu awal, langkah-langkah penjagaan dan pencegahan ke peringkat lebih serius boleh diambil. Saya sayang awak. Kalau boleh setiap hari saya nak bercakap dengan awak dalam keadaan baik, harmuni dan mesra. Bila awak tak ada mood, saya akan cuba faham. Kalau awak tahu perasaan saya pada awak, barulah awak faham hati saya. Sebagai orang yang sayang kat awak, saya bersedia untuk menjadi peneman awak, kala awak gembira, sedih, sakit, sihat, marah malahan tak ada mood. Yang penting awak sentiasa ada dengan saya.

No comments: