SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, June 27, 2016

Sahur Ini

Sahur ini tidak seperti sahur-sahur yang lalu. Tiada lagi whatsapp mengejutkan awak bangun bersahur. Bukan kerana saya membenci tapi saya sedar, kehadiran whatsapp, mesej dan sebagainya dari saya tidak bermakna lagi buat awak. Mungkin juga awak dah ada tukang kejut yang awak harapkan untuk mengejutkan awak kala ini. 

Awak, kalau diikutkan hati, saya ingin membuat panggilan untuk mengejutkan awak. Tapi itu akan membangkitkan kemarahan awak kan? Sebab awak sudah tidak tahu lagi bagaimana cara untuk menghargai apa yang saya lakukan. Kalau dulu, panggilan saya kejutkan awak yang lewat bangun seharian awak ucapkan terima kasih pada saya. Kini semua tu tiada.Besar sangatkah salah saya pada awak sampai begini awak menghukum saya? 

Ya Allah, 
Selama aku tiada bersamanya, selama belum ada yang benar-benar halal baginya, aku mohon, Kau jagalah dia untukku. Sesungguhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Penjaga dan Pelindung. Ku serahkan dia dan hatinya untukMu untuk Kau jaganya selama aku tidak di sisinya. Aku tidak mahu pesanan-pesananku mengganggunya lantas membangkitkan kemarahannya padaku biarpun pesanan tersebut ku hantar dengan rasa kasih sayangku yang mendalam yang Kau izinkan buatnya. 

Awak, selagi Allah mengizinkan, selama itulah cinta dan hati saya milik awak. Andainya suatu hari nanti kerinduan tiba-tiba menjengah hati awak untuk saya, carilah saya. Andainya tiba-tiba suatu hari nanti sayang awak menjelma kembali buat saya, saya sentiasa ada di sini selama Allah izinkan saya menanti awak. 

Salam rindu di pagi syahdu buat awak. 


No comments: