SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, June 19, 2016

Sekali Saya Mencinta

Awak, Sekali saya memberikan hati saya pada awak, maka saya tahu di situ ada banyak kemungkinan. Kemungkinan untuk dibahagiakan dan untuk dilukai. Saya tak tahu kenapa Allah anugerahkan perasaan ni dalam hati saya untuk awak. Pasti, pasti ada hikmahnya. Saya amat percaya akan hal itu. Sejak dari dulu saya sangat sayangkan awak. Mungkin salah saya kerana tidak menzahirkannya. Tapi awak pernah tak fikir kenapa saya masih ada dengan awak walaupun kita pernah bergaduh, awak pernah marah saya dengan kasar, kadang-kadang awak ungkit kesilapan saya yang lalu. Awak pernah fikir tak kenapa semua tu? Awak pernah fikir tak kenapa dengan mudah saya maafkan awak bila saya tersinggung dengan tingkah dan kata-kata awak? Dan saya tak pernah mengungkitnya biarpun awak adakalanya ungkit kesilapan saya yang lama-lama? Awak, Sekali saya mencintai awak, itu bermakna, saya bersedia menerima segala kelebihan dan kekurangan awak, kekuatan dan kelemahan awak dan kebaikan serta keburukan awak. Lebih dari itu saya bersedia menerima diri awak, dan apa yang terbeban di bahu awak seperti yang sering awak katakan pada saya. Saya tak minta awak jadi orang lain. Cukuplah awak menjadi diri awak yang sebenar kerana saya mencintai apa adanya awak. Saya bukan mahu awak jadi yang terbaik kerana saya faham cinta itu syaratnya kita harus melengkapi sesama kita. Awak, Sekali saya menyayangi awak, maka saya bersedia menerima kejujuran awak dan ketidakjujuran awak. Saya serahkan pada pemikiran awak untuk berlaku jujur atau sebaliknya. Saya tak minta awak jadi sempurna kerana untuk menjadi sempurna kita harus bersatu memperbaikinya. Awak, Penawar dan racun itu ada di tangan awak. Terserahlah pada awak yang mana mahu awak berikan pada saya. Jika layaknya saya ini menerima penawar maka saya merasakan kebahagiaannya. Tapi kalau awak rasa racun itu sesuai bagi saya, Berikanlah. Kerana saya tahu, awak lebih matang dalam menilai kehidupan. Dan saya akan menerimanya dengan selautan kasih sayang dan kesabaran yang Allah berikan. Sesungguhnya, saya percaya akan janji Allah, bahawa Dia sentiasa bersama hambaNya yang sabar. Awak, Cinta ini bisa membuatkan saya rasa bahagia bila saya merasakan kasih sayang awak. Sebaliknya cinta ini membuatkan saya rasa derita bila saya merasakan sebaliknya. Sakit tertusuk pisau, disengat binatang bisa dan terkena panas api tidak sesiksa sakitnya bila dilukai. Awak, Selama Allah mengizinkan, kasih sayang saya pada awak akan terus mengalir bagai sungai yang mendamaikan. Saya sayang awak dari hati yang dalam.

2 comments:

manjalara Masseur said...

assalamualaikum zah. sabarlah. orang yang sabar disayangi allah, dan orang yang tidak sabar didekati syaitan.

TINTA EMAS said...

Terima kasih. Doakan supaya saya diberi kesabaran yang tinggi dalam menempuh ujian ini.