SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, June 23, 2016

Senyuman Dari Hati

Assalammualaikum pembaca budiman, Semoga anda semua sentiasa dalam barakah Ilahi. Senyuman dari hati adalah senyuman yang terzahir kerana kegembiraan yang dirasakan hati. Senyuman yang benar-benar buat kita rasa bahagia. Sejak tujuh bulan kebelakangan ni, tiada lagi senyuman seumpama itu yang dapat saya lahirkan. Selama itu juga, rasa bahagia dari dasar hati saya tidak terbit. Yang ada hanya senyuman sekadar bermanis muka dengan pelawat atau rakan-rakan. Senyum sekadar menutup kedukaan. Namun terkadang terlihat jua dek mereka yang peka garis duka itu kerana saya bukanlah orang yang pandai menyembunyikan air muka sebenar. Hanya rasa syukur yang saya panjatkan kepada Ilahi atas segala kemurahanNya pada saya meskipun dalam ujianNya yang menyiksakan. Mungkin syukur itu lebih mendekatkan saya padaNya. Mungkin syukur itu akan menghadirkan bahagia sebagaimana janjiNya sesudah derita itu bahagia. Semoga saya belum lupa rasa bahagia itu. Semoga Allah juga sentiasa mengingati hamba hinaNya ini yang sedang berduka. Mohon doa pembaca sekalian agar Allah mendengar doa saya dan mengangkatnya.

No comments: