SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, June 1, 2016

Hari Pertama Di Unit Baru

Dear readers, 

Well... Aksesibiliti dan advokasi ni bukan asing dan bukan perkara baru bagi saya. Begitu juga dengan sukan dan rekreasi. Kedua-dua perkara ni saya dah involve sejak saya baru masuk kerja di sini. Cuma sekarang ni lebih fokus dan masih banyak hal yang perlu saya pelajari. Pengetahuan perlu banyak, baru boleh advocate orang. Sometimes kena debat. Kalau fakta lemah dan salah macam mana? Lagi satu, kedua-dua perkara ni membuatkan saya banyak kerja luar dan berjumpa dengan wakil-wakil kerajaan dan lain-lain lepas ni. Selagi boss ada taklah saya takut sangat. 

Hari pertama di unit ni tak banyak yang saya lakukan. Cuma observe En. Fairuz entertain PHD student buat research tentang information access. 

Esok, saya kena ikut En. Fairuz ke Bank Negara, ada meeting tentang talking ATM machine. Excited juga nak tahu isi mesyuarat esok. 

OK la, Isyak pun dah dekat ni. Nanti si penglipur lara ni bercerita lagi. 

Bye, bye semua.
 

2 comments:

Kasih Ilham Yasmin said...

assalamualaikum. ya. advokasi dan accessability dah tak dapat dipisahkan. semoga suatu hari nanti lebih banyak lagi akses dan kemudahan yang boleh digunakan oleh OKU hkususnya penglihatan. selamat berjuang!

TINTA EMAS said...

Terima kasih. Mohon perjuangan ini diiringi doa awak