SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, August 8, 2016

Hadiah Langkah Bendol

Petang semalam, telefon bimbit saya berdering. Nombor yang amat saya kenali, Angah! Tak ada hujan tak ada ribut dia call? Kenapa? Setelah berbahasa-basi, Angah terus ke tujuan asal menghubungi saya. Angah: Kau nak hadiah apa? Saya faham maksudnya. Hadiah di situ adalah hadiah langkah bendol. Tinta: Suka hatilah apa kau nak bagi. Angah: Fikir cepat. (Biasalah, dia kan suka mengarah) Tinta: Berapa budget kau? Angah: RM...... Tinta: Apa kata kalau kau bagi je kat aku. Aku nak beli jam. Nanti aku tambah duit aku sikit. Angah: Bila boleh dapat? Tinta: Tak tahulah, kena order dari US. Angah: Aku nak sampai sebelum majlis bulan 9 ni. Fikirlah barang yang aku boleh beli kat shopping complex ni. Hadiah langkah bendolpun kena letak dalam dulang ke? Sempat saya berfikir dalam hati. Apa-apalah. Sayapun tak ada pengalaman dalam hal ni. Tinta: Tak tahulah. Terpulanglah. (Buntu saya nak fikir on the spot) Angah: Perfume ke? Tinta: Perfume ada lagi. Angah: Apa-apalah. Tinta: Handbag la. Angah: Jenama apa? Tinta: Alain Delon. Angah: Hamboi, tak hengat!!! (Saya ketawa. Ada apa jenama beg tu dalam budget dia tu. Nasib baik saya minta Alain Delon. Minta Buffle ke, Hermes ke, LV ke, baru dia tahu. Botak pulak bakal suami dia nanti. Hehehe) Beberapa ketika lepas bercakap dengan Angah, saya fikir, saya rasa eloklah hadiah tu diberi dalam bentuk emas. Saya hubungi Angah dan dia setuju. Dia akkkkkkkkkkkkkkkkkkkan beli apa saja yang dalam budgetnya. Katanya, diapun fikir begitu. Beberapa jam kemudian, dia call saya balik untuk confirm saiz cincin saya. Angah: Saiz cincin kau berapa? Tinta: Kalau tak silap 10. Dulu kan ada orang bagi aku cincin, 10 rasanya. Angah: Banyaklah kau 10. Tinta: Kenapa pulak? Angah: Akupun saiz 13. Kau kan lebih besar dari aku. Dengan confidentnya dia kata saya lebih besar dari dia. Sorry sikit, saya dah kurus, 40 KG lebih je sekarang. Kalau saya besarpun jari tak besar. Dia tak boleh bandingkan jari saya dengan jari dia. Jari saya halus panjang sedangkan jari dia sihat-sihat dan rendah macam dia.. Hehehe kalau dia baca blog ni habis! Dia macam tak perccaya. Akhirnya saya suruh dia ambil saiz 12. Esok saya nak pergi ukur kat kedai emas. Biarlah dia dah belipun. Masa kat Gong Zhao hari tu pun, kalau tak silap, saiz 12 tu besar dengan jari hantu saya. Tapi tak tahulah kalau saiz di China tu tak sama dengan saiz Malaysia. Saya tanya mama jari saya dengan Angah siapa besar? Mama kata, tak boleh ikut ukuran jari Angah sebab sekarang Angah besar.

No comments: