SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, August 18, 2016

Sayu Bertandang

Awak, Sayu mengunjungi saya pagi ini. Dia mengusung rindu bersamanya. Rindu buat awak. Rindu ini menusuk ke lubuk hati paling dalam sehingga ngilunya tiada tertahan. Lantas memaksa genang air mata membasah pipi. Awak, Taman cinta ini tiada lagi mendapat siram baja kasih awak sehingga bebunganya tak seindah dulu. Ia layu dan hampir mati. Lantas... Saya mohon belas kasihan Allah dan Dia turunkan hujan kasih menyegarkan cinta layu ini. Sehingga daunnya menghijau kembali dan menerbitkan bunga wangi sementara menanti baja kasih awak, ianya terus mekar serata taman. Lalu diamlah saya di bawah rimbunan kasih ini mendakap sayang anugerah Ilahi menanti awak yang saya rindu. Awak, Kala menanti awak, saya keseorangan di sini, membaja seluruh taman agar bunga-bunganya tidak layu dengan hujan kasih keramat Yang Esa. Ya Allah, Sampaikan salam rinduku untuk Ahmad Fauzi Bin Mohd Shariff, sehingga aku menjadi kerinduannya. Amin...

No comments: