SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, August 5, 2016

Boss Yang Mengada-ngada

Tunda jap nak balik. Nak lepas geram jap kat sini. Korang tahu tak, masa saya duk tulis blog ni, boss besar saya whatsapp saya. Dahlah hari ni buat saya bengang. Last minute baru suruh saya buat teks ucapan dia untuk esok dengan press release. Ni dia Whatsapp saya list kan solutasi yang dia nak. Merapu je. Solutasi tak ikut protokol Orang dah susun elok-elok tak nak ikut! Nama yang tak patut sebut dalam solutasipun nak sebut. Lantak kau! - Senarai solutasi bla... Bla... Bla... Bunyi Whatsapp yang dia hantar. - Melanggar protokol. Balas saya. Boss: Protokol apa? Saya: Solutasi. Boss: Xper, sesekali melanggar tradisi. Saya: Merepek. Boss: Xper Saya: En. ... Buat sorang. Boss: Ikut arahan ... Saya: En. ... Buatlah. Saya: Sorang Boss: Saya hendak ikut susun atur yang saya tetapkan. Saya yang sememangnya bengang membalas: Saya: SUKA HATI BOSSSSSSSSSSS Dia ni saja je sebenarnya nak bagi saya marah. Dia kan memang suka gaduh dengan saya lately ni. Suka buat saya bengang. Saja je nak main-main tu. Dia tak tahu yang saya betul-betul bengang. Dia kan boss, kalau nak tukar, tukar jelah. Cakap dengan saya buat apa? Bukan saya boleh marah diapun bila dia baca ucapan tak macam saya susun solutasinya. Saja je nak cari fasal. Saya jadi pengacara, suka hati sayalah nak sebut solutasi macam mana. Siapa boleh marah bila saya sebut ikut protokol yang betul? Takkan dia orang nak marah saya masa majlis? Habis majlis, dia orang pun lupa. Saya tahu, dia ada kat office ni lagi, kat atas. Dia tak tahu saya ada kat office jugak, kat bawah ni. Saya naik bom bilik dia baru tahu. Bukan dia tak tahu yang saya ni berani kalau saya tahu apa yang saya buat tu betul. Ish, saja je tu nak bagi saya marah. Entah-entah, dia sedang tergelak-gelak baca balasan Whatsapp saya yang kerek tu. Dia kan suka cakap something buat saya marah lepas tu, dia ketawa. Menyampah!!!

No comments: