SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, August 15, 2016

Baju Raya 2016

Ramai rakan-rakan maya saya yang minta nak tengok baju raya tahun ni so, saya updatelah kat sini walaupun dah basi. Tahun ni macam tahun lepas jugak, baju dari Jakel. Tapi tahun ni, baju Scha Al-Yahya. Pilihan saya, tradisional satu, moden satu. Tradisional tu tak sangatlah kurung moden warna ungu dan baju pendek rekaan Jovian Mandagie warna hijau lumut.  

Dari segi warna saya suka purple sebab meriah. Design, saya suka yang hijau lumut tu. Beberapa hari setelah open house, sebaik saya melangkah masuk ke surau. Kakak office tegur saya: Kak Sariza: Tinta cantiklah dalam gambar open house. Nampak langsing dan lampai. Saya: Sayapun tak tahu dia orang ambil gambar saya. Kak Sariza: Memanglah tak tahu, semua gambar candit. Banyak pulak tu. Tapi tak ada yang posing. (Sekarang memang tak ada mood nak bergambar. Dulu selalu share kat Facebook. FB pun dah tak ada. Simpan jelah. Berani budak baru si Khairul tu candit gambar saya? Nak kena dengan senior ni. Hehehe tak adalah. Dah jurufoto of the day, memang tugas dia ambil gambar sana-sini. Nak-naknya gambar staff bertugas. Sebagai rekod katanya) Saya: Gambar masa kat mana? Kak Sariza: Banyak. Gambar dengan Fazli, gambar sorang, gambar tengah jalan. Gambar tengah jalan yang tak tahan tu. (Fazli tu rakan emcee saya masa open house tu) Saya: Kenapa? Kak Sariza: Macam model. (Ingat cantik sangat ke macam model? Dengar kat orang yang tak suka saya, berbulu telinga dia orang.) Kak Sariha: Ha'ah Tinta, kau nampak lain pakai baju tu. Saya: Alah, baju Jakel tu. Tulah Scha Al-Yahya tu. Kak Sariza: Tudungpun cantik. Ariani ke? Saya: Ha'ah, yang orang tu tak dapat tu. (Cakap saya disambut dengan gelak tawa dari mereka. Saya tujukan kata-kata tu pada Kak Sariha yang minta saya belikan tudung gold. Kalau tak ada, tak payah. So, gold tak ada, saya tak belilah. Dah dia menyesal sebab saya dapat harga murah, offer. Nak ngecek saya tak boleh sebab saya beli sehelai je.) Kak Sariha: Bencilah kau ni. Cantik sorang-sorang je. Lain kali kalau pergi Ariani belilah banyak-banyak kalau offer. Mesti habis punyalah jual kat office ni. P/S: Lepas ni memang nak banyakkan koleksi baju kebaya pendek dan design pendek macam ni. Biarlah orang nampak macam manapun. Sejak saya buat baju ala-ala pramugari tu, saya memang jatuh hati pada baju pendek.

No comments: