SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, August 4, 2016

Gambar Di Facebook

- Segaknya depa Demikian bunyi Whatsapp yang saya terima petang semalam. Segak??? Bila pulak dia ni nampak saya? Dia di Utara, saya di KL. Siapa yang hantar gambar saya pada dia? Takkan visitors saya semalam hantar gambar saya kat dia? Setahu saya, visitors je yang ambil gambar dengan saya semalam. Tapi gambar bila yang dia tengok tu? Siasat punya siasat, rupanya ada orang muat naik gambar saya di Facebook. Saya minta dia bacakan status berkenaan kepada saya. Antara bunyinya mengucap salam dan selamat pagi. Gambar tu gambar candit, fokus pada saya yang menunjukkan si pengambil gambar memang ambil gambar saya tetapi adalah kelihatan orang ramai di belakang saya. Kata teman, nampak saya biasa je dalam gambar tu, macam tak bersedia untuk bergambar. Menurut teman tersebut, bukan satu wall je ada gambar saya. Ada juga gambar yang diambil oleh Si Pulan lain berdua dengan saya dan dimuatnaik di FB. Bila masa pulak dia orang ni ambil gambar saya? Macam-macamlah dia orang ni. Gambar berdua dan ramai-ramai tu tak hairanlah sangat. Sebab ada gambar empunya wall sekali. Motif letak gambar saya sorang tu apa pulak? Penat saya fikir. Apa ya alasannya?

No comments: