SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, July 25, 2016

Membaca Entri Sendiri

Hobi baru saya, melihat dari mana datangnya readers blog saya ni. Memanglah tak tahu siapa at least saya boleh tengok dia dari mana, sampai ke blog saya melalui laman apa dan apa yang dia baca. Ada sorang readers ni baca post saya bulan Disember, 2011. Tertanya-tanya juga saya apa yang saya tulis masa tu. Jadi sayapun ikut membaca. Ada nasihat menarik yang saya catatkan di sana. Nasihat Ustaz Mohd Nor pensyarah UiTM melalui perbualan di Yahoo Messenger, biarlah mereka menyakiti Tinta dan bertindak kejam terhadap Tinta. Tapi jangan sesekali Tinta membalasnya dengan turut sama berlaku zalim seperti mereka. Nasihat ni dititipkan ustaz sewaktu saya mengadu tentang kekecewaan saya terhadap kegagalan cinta pertama saya. Dan, saya masih ingat masa tu, ustaz kata, Tinta harus bangga dengan apa yang berlaku. Saya terkejut. Orang menghampakan saya, merendah-rendahkan saya, ustaz suruh saya berbangga? Jawab ustaz, "Banggalah, kerana Tinta tak sekejam mereka. Tinta masih boleh bertahan dan berlaku baik padanya meskipun dikhianati. Tinta jangan risau, sesudah derita kan bahagia. Lebih kurang bunyi nasihat ustaz. Ustaz, saya disakiti untuk kali kedua. Kenapa ya, ustaz? Adakah kerana dosa saya sehingga Allah mengizinkan saya disakiti lagi? Apa cinta makhluk itu memang tiada buat saya di dunia ini? Ustaz, saya rindukan kata-kata nasihat dari ustaz.

No comments: