SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, July 14, 2016

Lindor Pemberian Pramugari MAS

Waktu menunggu giliran keluar dari flight malam tadi, saya diminta duduk di kerusi first class. Pramugara dan pramugari malam tadi ramah-ramah semuanya. Pramugari datang kepada saya: Pramugari: Suka coklat tak? Tinta: Suka. Pramugari: Ni, saya bagi coklat. Tapi kena makan cepat sebab coklat ni mudah cair. (Sambil meletakkan di tapak tangan saya. Demi tersentuh di tangan, saya tahu itu Lindor kegemaran saya) Tinta: Terima kasih. Lindor right? Pramugari ketawa. Pramugari: ha'ah, mana tahu? Tinta: Mestilah tahu, kegemaran saya. Pramugari: Oooo... Kalau macam tu saya bagi semua. Ala... Tapi tak banyak ada dua je lagi. So, empat je ada. Tinta: Tak apa. Terima kasih banyak-banyak. Lepas tu dengan bangganya dia bercerita dengan pramugara kawannya yang dia bagi saya coklat kegemaran saya. P/S: Awak, ingat tak? Saya pernah bagi awak Lindor tapi awak cakap tak sedap sangat sebab rasa susu. Saya senyum je sebab, awak cakap tak sedap tapi harga coklat tu mahal. Satu tin kecilpun dah seratus lebih. Masa tu saya beli kat duti free airport waktu balik dari Hanoi. Sampai sekarangpun saya tak pernah cakap harga coklat tu kat awak. Takut awak rasa serba-salah sebab dah kompelen coklat saya tu tak sedap.

No comments: