SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, July 18, 2016

Aku Menanti PertolonganMu

Ya Allah, 
Sampai saat ini, aku menanti pertolonganMu kerana aku yakin, pertolonganMu ada di mana-mana dan sangat dekat denganku seperti janjiMu dalam mukjizat cintaMu buat manusia. Aku tahu, pertolonganMu akan datang padaku dalam sedikit masa lagi dalam bentuk yang tidak disangka-sangka, Insya-Allah dengan izinMu. Aku juga tahu, Kau sengaja mengujiku, ingin mengetahui sejauhmana cintaku padaMu, setinggi mana kesabaranku menghadapi apa yang berlaku. Sedangkan pasangan menguji pasangannya, apa lagi Engkau, pencinta agung yang menyiapkan segala-galanya buatku. 

Tuhan, 
Aku lemah. Aku hanya mengharapkan pertolonganMu dalam urusan hatiku dan hatinya. Aku akan terus menanti pertolonganMu Yang Maha Baik lagi Maha Indah. 

* Ada lagi officemate yang menegur aku kurus. Katanya makin kurus. Ku cuma maniskan muka. Tahukah kawan, betapa aku tersiksa kini? Lara inilah yang memamah semua dagingku. Itu yang kamu perasaan. Bahkan, kulitku turut bertukar. Kini aku tahu, mengapa diceritakan Zulaikha berubah wajahnya kerana derita rindu. Mungkin aku tidak sehebat Zulaikha tapi tempiasnya mengenaiku. 

Ya Allah, 
Tabahkan hatiku, sabarkan jiwaku dalam menanti pertolonganMu yang amat ku dambarkan. 

No comments: