SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, July 21, 2016

Lagi Dan Lagi

2 new messages. Bila saya buka, message yang dihantar rakan, 

"Salam Tinta, awak unfriend/block saya ke? Kenapa? Apa dosa saya pada awak? Tak apalah kalau macam tu. Terima kasih kerana sempat berkenalan dengan awak." 

Hati saya tersentuh. 

Kawan, tiada dosa awak pada saya. Saya tak pernah block kawan-kawan saya di FB sekalipun saya dihina dan dipersendakan melainkan kalau perbuatan tu dilakukan di FB. Itupun saya akan bagi amaran terlebih dahulu. 

Kawan, sayapun kalau boleh ingin terus ber'Facebook' kerana di situlah berkumpulnya kawan-kawan, saudara-mara, guru-guru, pensyarah dan kenalan jauh dan dekat. Tapi... Keadaan memaksa saya untuk ambil keputusan ni. Saya sangat menderita kerananya. Sungguh, ia terlalu melukakan. Sampai saat ni, luka ini masih berdarah dan parah. Maka FB dan IG tidak akan saya jejaki melainkan Allah mengubah pendirian saya. 

Kawan, jika kamu perlukan saya, sudi untuk mengetahui perkembangan saya seperti di FB, berkunjunglah ke sini atau hubungilah saya menerusi telefon dan mesej. Atau lain-lain medium seperti Yahoo Messenger, email, Skype dan Zello. Whatsapp pun saya kurang berminat sekarang. Maafkan saya kawan. Saya bukan membuang kamu semua tapi keadaan memaksa. Harap kamu semua faham. Maaf juga kerana membuat kamu semua berkecil hati walaupun tanpa niat. 

No comments: