SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, July 20, 2016

Too Much

Subhanallah, Kau berikanlah kesabaran kepadaku, Tuhan. Benda yang tak sepatutnya tulis suratpun dia orang nak tulis surat dan fight benda yang tak sepatutnya. Saya tak suka nak marah-marah. Nak cuba didik hati supaya sabar. Tapi kaalau dah bukan-bukan... Saya bukan malaikat. Kalau saya marah, orang kata saya garang. Saya bukan garang, tapi tegas. Kalau ya saya kata ya. Kalau tak, saya kata tidak. Manusia selalu keliru antara garang dan tegas. 

Apahal la boss besar ni??? Dari sekecil-kecil benda sampailah perkara yang besar, semua nak suruh saya buat. Saya ni bukan pandai sangat. Cuma cuba buat, usaha dan belajar. Tak adalah kalau saya tak ada office kena tutup. Habis kalau semua saya... Macam mana saya tak marah? Yang tak ada kena-mengena dengan department sayapun, saya nak kena buat. Takkanlah surat untuk semua department saya nak kena buat? Jawatan saya ni jurutulis suratkah? Patutnya, orang dalam department tulah kena buat sebab dia lebih tahu tentang department dia. Apa guna department tu ada staff degree kalau benda simple tak boleh buat? Takkan nak buat kerja factory je? Kena serba bolehlah. Nanti kalau orang lain dapat promotion dan naik gaji bising. Tapi diri sendiri kenalah usaha. Syukur saya cuti esok. So, tak payahlah nak hadap kerja yang bukan kerja saya. Nasiblah. Kerja department lamapun saya masih memangku. Entah bila nak ambil PR pun saya tak tahu. Yang pelik tu, bekas boss PR saya ada je kat department baru dia, tak pulak kena pangku kerja PR. Dunia dah terbalik agaknya. Anak buah pulak yang kena tanggung kerja. Bukan berkira, cuma nak luah je. Gaji jawatan barupun tak dapat lagi. Peliklah orang atasan yang tak fikir fasal staff ni. 

Ya Allah, bagilah petunjuk pada top management office ni. 

Amin... 

No comments: