SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, July 19, 2016

Untuk Ke Sekian Kalinya

Untuk ke sekian kalinya, hari ni saya terima dua whatsapp dari orang berlainan: 

"Hai, dah lama tak tengok kat Facebook. Ada kat mana sekarang?" Bunyi Whatsapp. 

Seorang lagi pula bertanya saya OK ke tidak. Setelah beberapa jam saya tidak membaca Whatsappnya, dia menghubungi saya bertanya khabar. Syukur alhamdulillah, masih ada yang ingin mengambil tahu. Kami berbual seketika. Katanya, dah lama tak tengok saya. Yelah, kalau di FB ada juga saya update gambar. Ini adalah orang kedua yang beritahu saya bahawa dia menunggu update baju raya saya di Facebook. Kelakarlah dia orang ni. Saya bukan artis sampai nak tengok update baju raya saya setiap tahun. Saya katakan padanya, datanglah ke sini. Balasnya, di sini tiada gambar saya, tak boleh tengok. Yelah, konsep blog ni kan rahsia siapa penulisnya kecuali bagi rakan-rakan yang sememangnya tahu blog ni milik saya. 

Kawan-kawan, 
Bukan niat saya menjauh atau memutuskan persahabatan. Saya minta maaf, Facebook itu terlalu menyakitkan. Buat saya terlalu menderita. Ada yang suggest saya update Instagram.Oh no, IG pun sama je bagi saya. Penuh dengan kelukaan. Kalau sesekali kalian teringatkan saya, datanglah ke sini andai sudi membaca kisah-kisah saya. FB dan IG bukanlah laman yang menghiburkan saya lagi. Ianya amat menyakitkan. Buat saya sengsara. Maafkan saya ya kawan-kawan yang benar-benar ikhlas mahu berhubung dengan saya. Saya tak mampu lagi melangkah ke laman berkenaan lagi. Kecuali jika Allah berkehendak. 

No comments: