SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, July 26, 2016

Bukan Suka-suka

Subhanallah, pagi-pagi saya dah marah staff. Saya bukan sengaja nak marah orang tapi kalau kesilapan tu boleh membawa kepada sesuatu yang tak baik dan sering berulang tambah menipu marahlah saya. Saya tak suka marah orang sebenarnya. Sungguh tak suka. Tapi sekurang-kurangnya marah kali ni tak seperti dulu. Saya dapat kawalnya lebih dari dulu. Dan saya bukan pendendam. Saya marah masa orang buat silap, tapi saya cakap terus-terang. Lepas tu, sekejap je saya dah OK dan boleh OK je dengan orang yang saya marah. Kesilapannya akan saya lupakan dalam masa yang singkat dan insya-Allah, saya tak akan ungkit di masa hadapan. Tapi bila orang yang tak faham, mereka suka cakap saya garang. Saya bukan garang tapi tegas. Manusia memang macam tu, tak boleh terima bila kita cakap terus-terang. Mereka lebih suka dengan cakap-cakap manis dan memuji. Dan itulah juga manusia suka buat lepas tu cakap belakang tentang salah orang nak tegur depan-depan takut. Takut hilang kawan, takut orang marah, takut orang tak suka. Sebab manusia sekarang suka kepada hipokrit. Manusia sekarang sudah ketandusan kejujuran. Tuhan, peliharalah saya daripada sikap marah kerana ianya hasutan syaitan.

No comments: