SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, January 21, 2017

Lazada Oh Lazada

Hahaha cerita shopping lagi. Korang tahu tak saya ni pelik sikit. Saya suka mop lantai, tapi malas menyapu. Kalau dah nak mop, kenalah menyapu kan? Apa boleh buat. Lantai tile, kenalah rajin sapu dan mop kalau tak, kotorlah melekat habuk. Lantai rumah saya ni, jenis sejuk. So, habuk memang cepat melekat. Menyampah betul. Kata nak rumah sejuk, kenalah pakai tile macam ni. Cuma, masa mop, saya tak suka perah mop. Saya rasa geli. Hehehe apalah. Dulu, angah pernah beli satu mop. Mop yang tak payah pegang pakai tangan bila nak perah. Seronok betul saya mengemop bila balik kampung. Happy rasanya. Nak cari mop gitulah. Kawan saya pulak, pakai mop yang pakai pijak-pijak tu. Ah, tak bestlah. Saya sembang-sembang dengan assistant saya fasal mop. Dia suggest kan saya guna satu mop ni, katanya, memang tak payah pegang bila nak perah dan tak payah pijak. Haaaaa... Matapun mula bersinar bagai kejora terang malam cia, cia, cia... Apa lagi, terus on Lazada. Pilih-pilih, terus order. RM26.00 je kalau tak silap. Satu set dengan baldi pulak tu. Mestilah warna pink jadi pilihan hati. Dah tengok Lazada tu, berkenanlah pulak kat blender jus yang siap ada straw kat botol dia tu. Lepas blend, boleh minum terus. Dua fungsilah maknanya. Blender dan botol minuman. Yes, saya dapat RM36.00 beserta dua botol. Assistant saya kata, dulu dia beli dapat satu botol je. Harga murah sikitlah. Sesuailah dengan tema diet sambil jaga kesihatan ni. Perut, jangan meragam lagi ya. Saya akan isi kamu dengan makanan berkhasiat lepas ni. Tapi oren kegemaran tak boleh tau buat masa ni. Tu pesanan doctor. Nak order M&M UK, tapi lambat benar sampainya. So sekarang blender dah sampai, mop ni, cepatlah sampai. Tak sabar ni, nak mop rumah dengan mop baru. Malam tadi, Tesco dah hantar Ajax Fabuloso Antibactirial Apple Fresh All-Purpose Cleaner, malam tadi jugak saya menyaypu dan mengemop. Sekali beli 3 liter, hambik kau. RM16.99 je, murahkan? Bekalan setahun kot. Hehehe saya berkenan dengan Ajax Apple ni bila tengok mama saya guna. Wangi tuuu...

No comments: