SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, January 2, 2017

Perkara Yang Memalukan Saya

Beberapa malam lepas, saya naik LRT untuk pulang ke rumah dalam keadaan sakit. 25 Minit untuk sampai ke stesen rumah saya dalam keadaan sakit, bukanlah suatu tempoh masa yang singkat. Saya cuba lelapkan mata, tapi tak berjaya. Tiba-tiba saya rasa perut saya terlalu sakit. Saya ubah kedudukan saya mencari keselesaan. Saya minum susu tanpa saya tahu sebenarnya susu sangat tidak boleh jika sedang sakit gastrik. Tak semena-mena, saya rasa nak muntah. Saya cepat-cepat menarik recycle bag yang saya bawa untuk mengambil plastik di dalamnya. Belum sempat plastik ditarik, isi perut saya keluar tanpa boleh ditahan. Allah saja yang tahu betapa malunya saya ketika tu. Mujurlah tak ramai orang. Penumpang di sebelah saya menghulurkan sebotol mineral. Manakala seorang lagi yang berdiri di hadapan saya cepat-cepat menghulurkan tisu kepada saya. Muntah mengenai tudung, beg, baju, kain dan seterusnya lantai LRT. Subhanallah, kenapalah ini pulak yang berlaku? Masya-Allah, apa yang harus saya lakukan? Stesen saya lambat lagi. Saya kena bertahan sekaligus menahan malu. Sesampainya di stesen Ara Damansara, saya lekas keluar. Seorang penumpang mengikuti saya. Dia membantu saya mencari beg plastik untuk saya letakkan barang-barang saya yang terkena muntah. Saya terus ke toilet membersihkan baju dan tudung saya sebelum berjalan pulang ke rumah. Ya Allah, dahsyat sungguh saya rasa malam tu. Betapa malunya saya.

No comments: