SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, January 31, 2017

Fidani... M&M Lagi!

Assalammualaikum readers, Malas nak update blog time-time cuti. Korang ke mana cuti ni? Saya terpaksa kerja hari ni sebab ada Air Asia.
Peluang berjalan-jalan di KLIA 2 tidak akan dilepaskan begitu saja. Nampak M&M saya kat atas tu? Duit tak berapa banyak, so just beli coklat M&M kegemaran saya je. Kali ni, kita try M&M dari Polan dan Perancis pulak. Beli banyak sikit. Nanti tak payah beli coklat dah. Campur semua sekali 1 KG lebihlah jugak saya bawa tadi. Siapa yang suka tengok Suri Hati Mr. Pilot tu mesti kenal dengan Fidani kan? Sebuah kedai coklat import popular. Jurujual bagi tahu saya, M&M tu kalau beli tiga free satu. Laju je otak saya mencongak dalam kepala: 1 =RM44.40 4 =RM177.60 Kalau beli tiga, baru RM133.60 RM133.60 bahagi empat baru RM33.53. Yes, jimat. Baik saya beli tiga, dapat empat. Paket pun besar, bukan kecik macam Malaysia punya. Sayangnya USA punya yang best tu tak ada. So saya ambil M&M coklat dari Polan dua, M&M rangup dan M&M kacang dari Perancis masing-masing satu. Jadilah empat! OK, Tinta, bulan ni stop beli coklat. Kat rumahpun ada Hershey belum bukak. Kit Kat yang mummy kirimpun baru je habis. Kalau boleh, bulan depanpun tak yah beli coklat dah. Boleh simpan sampai bulan depan M&M ni. Jimat-jimat sikit ya. Hahaha tengoklah kalau boleh. OK la semua. Nak pergi solat dulu. Bye.

2 comments:

manjalara Masseur said...

Wow! Banyaknya beli coklat. Jangan makan bertubi-tubi. Nanti hormon wanita jadi tinggi. Mudah aje nak menangis dan beremosi sedih. Jaga-jaga.

TINTA EMAS said...

Hah? Ya ke???