SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, January 21, 2017

Tiba-tiba...

Malam ni, tiba-tiba teringat kat awak. Tak habis saya berfikir, kenapalah awak sampai hati buat saya macam ni? Sedangkan awak terlalu baik pada saya sebelum ni. Lebih mengecewakan saya, bila tahu akan isi perbualan awak bersama suami Zarina tahun lepas. Tergamak awak cakap macam tu. Mujurlah kata-kata awak tak mempengaruhi suaminya yang ketika itu bakal suami. Kenapa ya fikiran awak terlalu singkat? Kata-kata En. Syam langsung tak melekat kat hati awak. Untunglah Zarina kerana mempunyai suami yang teguh pendiriannya. Yang rela menemani Zarina untuk sepanjang hidupnya, insya-Allah. Saya doakan mereka bahagia sampai Jannah. Maka, tahulah saya, dah lama rupanya awak berniat untuk tinggalkan saya. Agaknya, sebab tulah awak jarang datang jumpa saya. Alasan susah parking tu mungkin alasan sematalah kot. Hinanya saya rasa saya pada pandangan mata awak. Kalau En. Syam ceritakan semua isi perbualan tu pada saya, pasti saya faham dan lebih bersedia. Tak apalah awak. Kalau kesempurnaan yang awak cari, percayalah, awak takkan rasa bahagia sebab kesempurnaan tu tak pernah wujud di fana ini. Percayalah cakap saya. Kalau hari ni awak tinggalkan saya dengan alasan saya tak sempurna, maka akan tibalah hari awak nanti yang akan ditinggalkan atas alasan yang sama. Allah tu Maha Adil. Jika apa yang berlaku dalam hidup awak sebelum ni tidak menjadi pengajaran pada awak, maka akan datanglah pengajaran baru buat awak agar awak belajar dan ianya merupakan suatu peringatan daripada Allah.

3 comments:

qasehqasrina said...

Tak ada manusia yang sempurna...
Orang macam tu tak layak untuk tinta

TINTA EMAS said...

Kak, doakan supaya Tinta ditakdirkan buat orang yang baik, yang boleh terima Tinta seadanya dan boleh bimbing Tinta dunia akhirat.

qasehqasrina said...

Amiin.. Insyaallah