SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, January 20, 2017

Kerongsang Korea

Assalammualaikum readers, Harap all of you sihat hari ni. Moga semua ceria di pagi Jumaat ni. Cantik tak? Berkilau-kilau kan?
Tiga minggu lepas ada orang call saya. Katanya, kawannya dari Korea akan pulang ke Malaysia. "Ada nak kirim apa-apa tak?" Wow! Pucuk dicita ulam mendatang. Kerongsang! Suruh beli skin care karang pengsan pulak. Lelaki kan. So beranganlah saya nak pakai kerongsang Korea bertatahkan batu Swarovsky yang cantik berkilat tu. Dah berangan nak pakai yang bentuk Bunga Tuliplah, payunglah. Hmmm... Semalam, bila dapat, yang kecik-kecik je yang dibelinya. Sedih sangat. OK la, terubatlah jugak. Dapatlah jugak kerongsang Korea batu Swarovsky berkilat tu. Kawan dia akan balik tahun depan pulak. Jenuh nak tunggu setahun lagi. Jom pergi Korea. Saya dah ada senarai ni nak beli apa kat Korea hehehe. Borong kerongsang tu paling utama hehehe... "Masa saya pergi Korea dulu, saya bagi awak kerongsang, awak kata besar sangat, macam mak datin. Saya suruhlah kawan saya beli yang kecik." Selamba dia beritahu saya. "Memanglah saya nak kecik. Tapi bukan nak yang pakai kat leher. Saya nak yang boleh pakai kat bawah tudung atau bahu," Hadoi, susah betullah lelaki ni. Dia gelak je. Dia bagi saya 15 biji suruh pilih. Saya cakap nak semua. Saya kirim OK, bukan minta. So saya nak beli semua. Dia kata, dia nak bagi je kat saya. No, no, no, saya nak beli. Tapi dia cakap, tak boleh semua, nak bagi kat kawan dia jugak. OK, saya pulak pandai-pandai putuskan. "Saya ambil 10 awak ambil 5," Hahaha sebab tulah saya nak beli. Tak nak ambil free. Dia gelak je sambil setuju. Nasiblah labu.

No comments: