SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, January 5, 2017

SK-II / Bobbi Brown

Haaaa.... Baru balik beli cleanser SK II. Kalau tak silap, dah empat tahun saya guna SK II ni. Mahal? Sebenarnya, kita rasa mahal masa beli tapi kalau dihitung, satu cleanser ni boleh pakai lapan ke sepuluh bulan. Murahkan sebenarnya? RM249.00 bahagi 10. Kalau korang beli pencuci biasa dengan harga macam ni kena beli setiap bulan. Betul tak? Jadi promoter SK II la pulak. Bagi la komisen sikit SK II. Saya nak beli dua tiga barang lagi. Tapi beauty consultant SK II ni cutilah pulak. So, takut salah, saya belilah cleansernya dulu. Mana tahan, cleanser dah habis. Nanti berjerawatlah muka saya ni. Dahlah selalu mekap sebab banyak kerja luar sekarang. Pengguna yang setia? Ya, saya memang akan setia kat satu-satu produk tu kalau dia dah sesuai dengan saya. Masa saya beli mekap Bobbi Brown, beauty consultant dia pernah suggest saya bertukar ke skin care Bobbi Brown. Saya teragak-agak. Dari segi harga, memanglah Bobbi Brown lebih murah dari SK II tapi macam mana pulak kesannya? Alhamdulillah saya ni jenis tidak mudah terpengaruh dengan produk. Saya minta dulu sampel cleanser dia. Saya try. Memanglah cleanser dia tak timbulkan jerawat kat muka saya. Cuma yang saya tak sesuai tu, muka saya tambah berminyak dan saya rasa tak bersih. Mungkin kerana pepasir pencuci dia tu melekat pada wajah saya biarpun setelah dibasuh. Jadi wajah saya tak licin seperti saya menggunakan SK II. Ingat nak jugak tukar kalau sesuai. Almaklumlah, lebih ekonomi kan? Siapa tak nak beli yang lebih murah kalau kualitinya OK. Setengah orang kata, bila kita beli barang mahal, kita rugi sebab kita beli jenama. Tapi selama yang saya beli barang mahal, saya tak rasa macam tu. Saya rasa, barang mahal tu lebih berkualiti dan memberi kesan yang bagus. Haaa... Jangan salah faham. Tu bukan bermakna saya tak pakai barang murah. Sayapun pengguna barang murah. Cuma tengok barang dan kegunaan.

No comments: