SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, April 22, 2017

Enjoying My Life - The Treats KL Sentral

Assalammualaikum semua, Tahu tak saya kat mana? Kat officelah apa lagi. Hahaha... Diarahkan untuk menyiapkan sesuatu. Biasalah tu kan? Saya memang selalu jadi penyelamat di saat akhir. Masa awal-awal orang tak pandangpun. Dah akhir-akhir baru nak terhegeh-hegeh minta saya buat itu ini. Aaaahhh... Malaslah cerita yang buat saya bengang ni dulu. Nanti kita buat satu entri khas untuk cerita tu. Ni saya baru je masuk office. Sebenarnya saya cuti hari ni. Disebabkan makhluk-makhluk bertuah tu, saya kena datang office. Kalau saya tak siapkan kerja ni, orang lain tak boleh buat kerja. Nanti dia orang akan cakap, "Tinta tak siap, macam mana kami nak buat?" Haaa... Saya bertungkus-lumus ni, bila saya siap, nanti saya hentam dia orang pulak kalau dia orang lembap macam siput. Sementara cari mood nak buat kerja yang bukan kerja saya tu, meh saya nak sembang dengan korang dulu. Lalalalalala lalalala lalalala... Siapa kata kehidupan saya sekarang tak enjoy? Walaupun kebanyakan masanya saya sendirian, Alhamdulillah, Allah bagi saya rasa enjoy tu. Hmmm... Saya menjadi lebih berani. Saya rasa bebas ke mana yang saya suka. Makan kat mana yang saya nak. Beli apa yang saya mahu. Di KL Sentral, hamper semua kedai dah biasa dengan saya. Ada kedai yang bila saya masuk dah tahu apa yang saya nak. Kalau saya cakap apa saya nak dan tertinggal benda yang saya selalu beli dia orang pulak yang Tanya saya, nak tak benda sekian-sekian. Staff Secret Recipe dah expert macam mana nak handle saya. Hehehe... Bila saya Tanya mana tahu, dia kata, "Miss yang ajar saya sebelum ni." Hah??? Bila masa pulak? Whatever. Mungkin dia ni pernah jadi visitors saya atau staff Air Asia. Sebab dia part time je kat Secret Recipe. Hari ni saya makan di The Treats. Tak ada gambar sebab saya pergi sorang. Hahaha... Hari ni saya langgar diet saya yang tak makan nasi tu. Tapi OK la, weekend kan? So, minggu depan lak kau makan nasi Tinta. Jangan nak ngada-ngada. Pilih makanan lain, mihun, kue tiow, chicken, chop, spegetti, salmon kegemaran atau lauk-pauk kedai Ina, paprika, seafood goring, apa jelah yang kau nak. Teringin nak makan nasi kerabu. Tapi nak ubah angin sikit. Kak Su kata nasi kerabu The Treats sedap. Siap datang dengan set sekali air lagi. Kak Su kata, nanti dia bawa saya makan kat situ. Ah, lambatlah nak tunggu. Saya dah teringin sangat ni. Balik dari Klinik Doktor Zalinda tadi, saya terus ke The Treats. Kali pertama saya pergi The Treats sorang-sorang ni. Alhamdulillah, Allah mudahkan urusan saya. Set nasi kerabunya sangat sedap. Set saya makan ni mengandungi nasi, kerabu, keropok ikan yang banyak, budu, sambal kelapa dan apa ya lagi satu? Diletak dalam tiga bekas kecil berasingan. Ada telur masin, ikan goring tepung dan ayam goring. Waaa... Makan besar Nampak Tinta? Ingat sikit, jaga badan tu. Hehehe dan Air Teh O Ais. Murah je, RM17.00 something. Lupalah berapa sen. sedap. Lepas makan sempat lagi pergi shopping coklat sebelum ke office. Hehehehe... Ya Allah, berilah saya rasa gembira dan bahagia untuk selamanya. Amin...

No comments: