SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, April 16, 2017

Keep Her

Hahahaha asyik duk update blog je kerja saya hari ni. Banyak pulak nak ditulisnya. Kalau korang bosan, tak payahlah baca. Satu ketika, saya bersembang dengan seseorang yang saya kenal sejak dulu. Mr. X: So, hows your work now? Saya: Alhamdulillah. I'm happy with my work now. Mr. X: OK la... Dulu, I told your x-boss to keep you. Dont let you go. Saya: Hah? Mr. X cakap macam tu dengan dia orang? Mr. X: Because I know who can do the work. I know you can do better. Saya: Dia orang kata apa? Mr. X: I told them to give you better salary. Increase your salary. They have to compit with your new offer. Saya: What they told you? Mr. X: They dont want because they do not have money. Biasalah alasan dia orang. Saya: Tak apalah. May be this place better for me. Mr. X: True, true. I think so. But mereka rugilah, let you go. Tak apalah. Apa yang berlaku tu kan yang terbaik. Bukan saya sorang je yang bagus. Ramai lagi yang bagus. Mereka boleh buat lebih bagus dari saya. Cuma, saya cuba lakukan yang terbaik walau di manapun saya bekerja. Terima kasih kepada mereka yang nampak akan potensi diri saya. Terima kasih kerana menghargai saya.

No comments: