SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, April 22, 2017

Allah Selamatkan Duit Saya

Belum ada mood nak buat kerja. Nak cerita lagi. Gila blog la ni. Hehehehehe... Dua hari lepas, saya rasa sedikit sakit gigi saya masa mengunyah walaupun saya tak guna gigi kiri ni. Rasa tak sanggup lagi nak hadapi kesakitan macam hari tu. Saya lantas menelefon Klinik Doktor Zalinda buat temujanji nak jumpa of cause doctor yang merawat saya, Doktor Azizah. Awal lagi saya keluar rumah hari ni sebab nak kejar appointment jam 9.30 pagi. Almaklumlah, rumah kat Kelana Jaya, klinik kat Wangsa Walk. Ada jugak saya terfikir. Kenapa bila saya ada duit, cepat je duit saya nak keluar? Tak berkat ke duit saya ni? Tak apalah. Kesihatan tu lebih penting dari segalanya. Pasti ada hikmahnya. Yakinlah, ini yang terbaik buat saya. Sampai kat klinik, tunggu kejap. Saya dipanggil masuk. Doktor Azizah dah sedia menanti. Hahahaha... Saya ni kalau bab gigi selalu confuse. Saya rasa sakit. Tapi saya tak tahu gigi mana yang sakit. Saya rasa gigi hujung ni yang sakit. Dan saya ingat, rawatan akar saya tu gigi second last saya. Saya dah ready dah nak dengar doctor cakap, "Yang nipun kena rawatan akar jugak. Kosnya RM900.00," Saya dah sedia dah untuk melabur RM900.00 lagi untuk gigi saya. Apa nak buat, daripada sakit, biarlah saya keluar duit. Duit boleh dicari. Rupa-rupanya, gigi yang dalam rawatan tu yang sakit. Doktor kata, hal ini keadaan biasa terjadi. Dalam rawatan ni memang kadang-kadang rasa sakit. Doktor Tanya saya sakit yang macam mana? Saya cerita kat doctor sakit yang saya rasa. Doktor ketuk gigi saya. Tak sakitpun. Sakit dalam. Doktor kata, mungkin dia tak bersih kat dalam. Nanti, appointment sekali lagi doctor akan cuci dan tak boleh buat finishing lagi. Tapi doctor kata gigi cantik dan elok. Kawasan sekitarpun tak bengkak. Maknanya dia OK cuma mungkin bahagian dalam tu kurang bersih sebab doctor susah nak cuci hari tu. Tempat akar kan jauh ke dalam. So doctor bagi saya ubat antibiotic dan ubat tahan sakit. Free je saya pergi klinik hari ni. Alhamdulillah, selamatlah duit saya RM900.00. Allah tahu kot, saya belum sempat kongsi rezeki ni dengan orang-orang yang saya nak kongsikan. Terima kasih, Allah.

No comments: