SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, April 21, 2017

Crocs, Keuntungan Yang Berganda

Assalammualaikum semua, Dah ngantuk sebenarnya. Tapi excited nak bercerita. Korang bacalah dulu sebelum tidur. Tak pun esok-esokpun bolehlah. Ada tak sesiapa peminat Crocs kat sini? Sekarang ni Crocs buat offer baik punya. Crocs Aeon Wangsa Maju la. Crocs lain tak tahu. Akhirnya, kasut Crocs saya pemberian awak putus. Dia ikut hubungan kita kot. Hehehe Kenapa saya suka Crocs? Crocs ni kasut saya untuk pergi dan balik kerja. Crocs tahan lasak. Kena airpun tak punah. Teksturnyapun lembut. Sayang nak pakai kasut kulit dan tumit tinggi saya. Nanti cepat rosak. Nak-naknya musim hujan. Dengan Crocs, masuk airpun tak apa. Crocs purple kesayangan saya putus tali belakang dua hari lepas. Sedih rasanya. Sebab saya tak ada kasut lain untuk pergi dan balik kerja melainkan Crocs tu. Sedih jugak, tu kan pemberian awak pada saya. Tapi tak apalah. Mungkin Allah nak hilangkan sikit demi sikit kenangan antara saya dan awak. Mungkin jugak tu yang terbaik bagi saya. Crocs purple tu pemberian kedua awak setelah Crocs pink dulu. Crocs pink saya pakai dua tahun. Crocs purple saya guna tiga tahun. Jimatkan? Tak kira, saya nak Crocs jugak. Biarlah kena beli sendiripun. Alhamdulillah, rasanya saya mampu untuk beli sendiri. Ops, jangan cakap saya demand or high taste, nampak je Crocs ni mahal. Tapi cuba korang congak, korang beli kasut harga berapa dan berapa lama sekali. Saya kena melabur lebih sikit tapi boleh pakai bertahun. So habis kerja tadi, misi mencari Crocs barupun bermula dengan ditemani Kak Su dan Amjat. Kami ke Aeon Wangsa Maju. Sebab kat situ saya confirm ada Crocs. Hahaha sibuklah dia orang memilih untuk saya dan memberi keterangan tentang Crocs tu. Entah berapa pasang dia orang suruh saya cuba. Dia orang sibuklah memberi komen elok tak elok saya pakai untuk sesuatu design. Dan akhirnya saya memilih dua pasang sendal Crocs. Kenapa dua? Sebab diskaunnya berbaloi-baloi.

Cantik tak? Sepasang gabungan warna pink, krim, putih dan purple. rendah, sangat lembut pada kaki ada tutup depan dan belakang. Kak Su kata, nampak seksi pakai sendal ni sebab dia banyak ruang terdedah. Terus pakai lepas bayar. Yang satu lagi pulak, warna biru. Amjat kata naik warna kulit kaki saya bila pakai yang biru ni. Mujur ambil dua. Kalau ambil satu tak tahu nak pilih yang mana satu idaman kalbu. Yang pink tu harganya RM229.00 Yang biru tu RM289. Tapiiii... Mungkin Allah dengar kot kata hati saya yang mengharapkan saya dapat beli by 1 free1. Tapi tak adalah by 1 free one sangat. Potongan harga je berbaloi-baloi. Saya beli yang pink tu, kemudian, saya tambah dengan yang biru yang melayakkan saya dapat belian kedua tu RM50.00, gitu. Takkan RM289.00 jadi RM50.00 kot? Saya, Kak Su dan Amjat terkejut. Total untuk kedua-dua kasut ni RM518.00 tapi saya dapat beli harga promosi, RM279.00. Beberapa kali jugak tanya sales girl untuk confirm. Macam tak percaya. Untuk dua pasang kasut, saya jimat RM200.00 lebih. Insya-Allah boleh pakai untuk enam tahun. So, enam tahun lagi baru beli baru.

No comments: