SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, April 12, 2017

Security Door Telahpun Tiba!

Assalammualaikum semua, Alhamdulillah, setelah kontraktor saya menunggu hamper dua jam, security door saya selamat tiba di rumah saya. Memang susahlah installer ni. Banyak benar tipu-helahnya. Dari masa ke semasa saya mendapat update dari kontraktor saya sebab saya bekerja hari ni. Tak boleh EL sebab petang ni saya ada meeting. Saya kena ambil minit dan kena lapor progress. Meeting ni tak boleh main-main, ada council kat dalamnya. Pagi ni je dua kali saya call Juck, sales man Super Ceramic, mengadu kat dia yang installer tak sampai-sampai. Kesian kat budak-budak kontraktor saya yang menunggu tanpa buat apa-apa tu. Sejenak lepas tu, dapat call dari kontraktor yang installer bertuah tu dah sampai. Baru je sampai, pintupun tak bawa naik lagi. Lepas tu dapat pulak update yang pintu dia memang besar then terpaksa makan tingkap saya. Solution, kontraktor arahkan budak-budak dia bukak je ruang tu sebesar mana ikut ukuran pintu. Kontraktor update saya yang hari ni sekali lagi orang tingkap datang untuk ukur tingkap depan tu atas permintaan kontraktor saya. So apa-apa hal pun, kena settle tingkap depan dulu beserta grill. Kesian orang tingkap, kena datang lagi. Baru je semalam dia ambil ukuran. Confirm, tingkap depan saya akan menggunakan tingkat gelongsor, omputeh kata, sliding window dan white coated powder grill. Untuk lain-lain tingkap, saya akan gunakan casement window insya-Allah. Allah, terima kasih kerana bagi saya kegembiraan ini. Terima kasih kerana melaksanakan impian saya untuk rumah saya. Terima kasih kerana mempertemukan saya dengan designer yang selalu ikut apa kehendak saya walaupun susah dan remeh nak buat. Saya rasa sebak, rasa syukur yang amat. Allah bagi saya rasa semua ni walaupun bukan memiliki sebuah rumah mewah. My lovely contractor, kalau saya ada duit banyak, kalau boleh, rumah pusaka dekat kampungpun saya nak awak yang buat renovation. Waiting for new update for my security door.

No comments: