SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, April 16, 2017

Pintu Bilik

Suatu hari, seorang kawan bertandang ke rumah saya. Dalam asyik bersembang, kawan bertanya kepada saya: Kawan: Kau dah tukar pintu bilik ke? Saya: Taklah. Kenapa? Kawan: Nampak baru. Dia menghampiri pintu bilik saya dan memegangnya. Kawan: Macam baru je? Saya: Tak adalah. Pintu lama. Kawan: Tak samapun macam pintu rumah aku? Saya: Sebab, kontraktor aku dah cat pintu tu. Dia cat banyak layer supaya nampak baru dan cantik. Tu pun belum siap lagi. Dia kata, dia akan cat lagi supaya nampak OK. Sebenarnya saya tak kisahpun kalau dia tak cat pintu bilik. Saya ada perancangan nak tukar pintu. Bila saya congak sana sini, saya kena ada dalam RM2,500.00 untuk tiga pintu bilik saya. Tu tak termasuk pintu bilik air dan dapur. Masa beli security door hari tu, saya survey harga pintu bilik. Pintu yang saya berkenan tu RM581.00 satu. Pintu design moden. Tombolnya pulak dalam RM100 lebih. Saya berkenan yang ada design anyaman ketupat. Saya kena stand by untuk kos pemasangan jugak. Memanglah dia kata dia akan pasang. Takut kalau ada kos lain kan. Manalah tahu kalau kontraktor saya kena buat kerja awal dan penghabisan. Tapi rasanya frame pintu tak payah tukar. Just tukar pintu dan tombol je. Cuma mungkin tempat tombol tu kena buat lain kot sebab yang saya berkenan tu tombol empat segi. Ya Allah, murahkanlah rezeki saya dalam membaikpulih rumah ni. Sekarang tunggu update fasal tingkap.

No comments: