SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, April 22, 2017

Shell Out, Food Court Kg Baru

Hahahaha... Memang meroyan update blog hari ni. Update sebelum tention buat kerja. Kepada sesiapa yang tak tahu Shell Out, Shell Out ni seafood yang dilambakkan di atas meja. Kita makan tak guna pinggan OK. Nasi diletakkan di atas daun pisang. Tapi sebelum tu, meja kita akan dialas dengan plastic. Nasi atas daun pisang, lauk-pauk akan dilonggokkan gitu je depan kita. Macam makan dalam dulang pulak rasanya. Tapi space lebih besar dari dulang sebab seluruh meja. Kalau kat Kg Baru ni, ada pakej dua orang untuk RM38.00 dan empat orang 65.00. Boleh pilih nak masakan macam mana. Kami pilih Thai Curry +Thai Spicy.

Best kan? Lepas beli Crocs hari tu, kami ke Food Court Kg Baru untuk dinner. Memang best, ada ketam, kerang, sotong, udang dan ikan siakap. Lauknya fresh dan besar-besar. Tidak rugi order benda alah ni. Dahlah banyak. Enjoy the food. Masakannyapun sedap. Antara Kak Su, Amjat dan saya, cuba teka, siapa paling lambat siap? Semestinyalah saya. Kak Su dan Amjat kata, saya makan tersusun tak macam dia orang. Mana saya tahu, dah ini cara saya makan. Hehehe... Amjat siap tolong bukakan kerang dan longgokkan kat depan saya. Kak Su pulak tukang cubitkan ikan siakap yang besar untuk saya. Dia orang kata, tunggu saya ambil lambat bebenar. Makan satu-satu. Nanti habis pulak. Hahaha... Semualah dia orang letak dekat saya. Hahaha ada jagung rebus lagi. Bak kata Amjat, jagung tu untuk neutralkan balik apa yang dah kita makan. Ye ye je Si Mejat tu. Kami berdua tak percaya cakap dia. Dia kata tu teori dia la. Terima kasih Allah atas rezeki yang diberi ni. Gembira rasa dapat kongsikan bersama orang-orang yang baik dengan kita. Minggu depan, turn Kak Sha dan Kak Sariha pulak. Niat di hati nak makan di Gravy Factory. Tapi Kak Sariha kata tak payah kat situ sebab mahal sangat. Saya OK je. Apa salahnya sekali-sekala kan? Saya nak share dengan orang-orang yang selalu ada dengan saya, baik dengan saya. Alhamdulillah, sejak akhir-akhir ni, Allah bagi saya rezeki lebih sikit. Memang dah lama saya idamkan untuk berkongsi rezeki dengan kawan-kawan. Tapi dulu kemampuan tu kurang sebab saya ada komitmen. Sewa rumah lagi, PTPTN lagi, untuk si bulus lagi, mekap lagi, hehehe termasuk jugak tu. Tapi apa bezanya dengan sekarang? Sekarang dah tak payah sewa rumah, dah tak payah bayar PTPTN dan Alhamdulillah, ada sikit pendapatan sampingan. Belum kira rezeki yang tiba-tiba Allah bagi. Untuk kawan-kawan yang lain, insya-Allah, kalau ada rezeki, sampailah masa untuk saya kongsikan dengan kamu. Saya mulakan dengan orang yang dekat dengan saya dulu.

No comments: