SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, August 22, 2018

Teguran Saya Buat Nurul Izzah

Malam ni memang ada mood nak menulis. Korang bacalah kalau larat. Aurora dah habis buat kerja dia. Si Chiko sedang teman saya. Baring-baring kat sebelah ni. Tapi saya tak bagi dia tidur dulu sebab, kalau dia tidur sekarang, dia bangun awal lepas tu kacau saya tidur. Kalau dia tidur jugak? Saya akan kejut dia bangun hahahaha... Jahatkan? Sebenarnya dah lama saya nak tulis tentang ni cuma tak ada mood. Sekitar serbuan di kediaman bekas perdana menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak Mei lepas. Nurul Izzah ada komen tentang serbuan tersebut mengatakan, serbuan dibuat pada jam 2.00 pagi tidak wajar dilakukan. Beliau dan keluarga pernah mengalami situasi tersebut. YB, please la, komen YB tu buat rakyat rasa tersinggung. Apakah wajar seorang YB yang kononnya memperjuangkan kebenaran tiba-tiba bersimpati dengan orang yang dituduh sebagai perompak negara? Saya percaya akan kredibiliti pihak polis. Mereka bukan suka-suka nak buat macam tu. Mereka ada prosedur mereka. So, duduk diam-diam. Tak payah nak merapu komen bukan-bukan. Janganlah kerana YB pernah rasa situasi tu YB keluarkan komen macam tu pulak. Seolah-olah ada personal interest. Oooo... Bila YB pernah rasa benda tu YB kata tak patut buat macam tu? Kalau YB tak pernah rasa, so YB rasa tak apalah ya? Saya harap sangat, wakil rakyat or menteri baru, janganlah menunjukkan kebodohan atau kelemahan anda kepada rakyat. Anda sedang diperhati dan dinilai. Sebelum keluar kenyataan, fikir dulu dan tanya pendapat orang lain. Jangan sampai rakyat kecil hati dan marah! Menyirap darah saya baca kenyataan Nurul Izzah ni. Awak tu pengamal undang-undang kot, takkanlah tak tahu prosedur polis? Bukan orang politik je polis serbu lewat malam, rakyat biasapun kena. Habis yang rakyat biasa tu tak kesian ke, YB???

No comments: