SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, August 23, 2018

Jangan Cepat Buat Kesimpulan

Hahahaha... Hari ni tajuk entri semuanya jangan. Nasihat, bukan apa. Ingat lagi tak saya pernah post pasal kawan yang cakap dia rasa saya lebih gemuk dari dia? Masa tu, saya rasa down sangat. Gemuk sangat ke saya ni? Bebudak office kata, saya OK je, mana ada gemuk! So baru-baru ni kami tinggal sebilik. Dah namanya kawan baikkan? Kalau tak puas hatipun kejap jelah. Dan saya bagi reaksi muka teruslah. Tapi kami ni kalau tak puas hati kejap je. Marahpun lima minit lepas tu baik balik hahahaha.... Masa tu, saya baru lepas pakai baju. Ingat lagi hari tu saya mengenakan blaus dan seluar slack. Hadisah: Eh, solidnya badan kau? Saya senyum. Mestilah rasa puas sebab orang yang kutuk kita akhirnya terpaksa mengaku bahawa keadaan sebenar adalah sebaliknya. Saya: Hari tu, kau cakap aku gemuk sebab aku pakai baju kurung nenek aku. Baju tu besar, bukan saiz aku. So nampaklah aku gemuk. Kami ketawa bersama. Hadisah: Ha'ah Tinta, macam mana kau solid ni? Saya: Ala, yang penting jaga makan, Lagipun aku pakai gurdile dah lama sejak tahun 2013 walaupun gurdile murah. Lagi satu, jangan lupa senaman. Berenang tu paling elok. Gurdile tu memang berkesan untuk bentuk tubuh kita. Hadisah: Senaman tu lemah sikitlah. Saya: Hei, nak cantik kenalah. Kau pakai apapun, makan supplement apapun, senaman tu tetap kena buat. Hadisah: Aku rasa aku ni dah tak boleh kurus dahlah. Ni je had kekurusan aku. Sebab aku kan dah beranak tiga. Saya: Cubalah kau senaman pulak. Hadisah ni pakai gurdile mahal, Premium Beauty. Tapi dia baru pakai hujung tahun lepas. Memang sayapun teringin nak pakai gurdile mahal tu. Tak payahlah saya beli gurdile setiap berapa bulan sekali. Life waranti kot. Tapi komitmen saya pada benda lain masih tinggi. So, kita pendam jelah dulu hasrat tu. Nanti kalau dah OK, kita beli. Disah kata nak bayar bulanan pun boleh. Masalahnya, bulanan saya tu yang banyak. Nantilah ya. Insya-Allah, ada rezeki saya beli. Nak survey dulu antara Premium Beauty dan Alken, mana lebih elok. Hadisah ni bukan setakat pakai gurdile mahal, supplement pun boleh tahan mahal. Maklumlah, dia berniaga, mestilah kena pakai dan makankan? Barulah boleh cerita kat pelanggan. Bagi saya, mahal atau murah sesuatu produk tu kalau sesuai, kita kena konsisten. Janganlah sekejap makan sekejap tidak. Sekejap pakai, sekejap tak. Tun Mahathir tu makan vitamin kat farmasi biasa je. Tapi dia punya sihat, tak macam orang umur 93 tahun. Saya? Saya makan jugak supplement dan jamu. Nanti ada masa saya update supplement dan jamu yang saya makan. Apa salahnya kita berkongsikan?

No comments: