SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Sunday, August 26, 2018

Mimpi Di Tengahari

Tengahari tadi, masa baca novel, saya terlelap. Entah apa hal pulak mimpi dia yang dah pergi? Kacau jelah. Rindu? Tak rasa rindu pun. Kalau diberi pilihan untuk mengulangi kisah cinta bersama dia, jawapan saya tidak. Cukuplah sekali dia mempersiakan saya, mencampakkan cinta saya ke tepi seolah tak berharga langsung! Bila saya mencinta, saya akan mencintai sepenuh hati. Memang sukar untuk saya lepaskan. Tapi bila saya dah lepaskan, maka pergilah, jangan menoleh lagi! Apabila saya belajar melupakan, setelah berjaya, saya takkan berpatah balik. Kalau dah Facebook pun saya blok, memang saya tak nak ada kena-mengena dah dengan dia. Mohon berubahlah, usia pun dah tua kan? Esok lusa dah nak balik ke alam abadi. Kalau asyik nak berfoya dan mencari cinta, tak ke mananya.

No comments: