SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, August 22, 2018

Google Books

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Best ke korang beraya hari ni? Saya? Rasa macam cuti biasa je. Rasa macam bercuti kat resort pun ada. Apa taknya, cuti betul-betul berehat. Malam tadi makan nasi, so lepas Isyak terus tertidur walaupun sedaya-upaya tahan untuk tak tidur. Bangun kejap baca novel, tidur balik. Subuh pun terlepas. Lepas tu bangun basuh baju, jemur baju, lipat baju, kemas dapur kejap, tidur balik sampai jam 5.52. Begitulah dahsyatnya penangan nasi kepada saya. Masa makan memang best. Almaklumlah, orang Melayu, jarang-jarang dapat nasi, lepas tu siaplah. Rasanya kalau saya sakit, tak perlu makan ubat tahan sakit or ubat tidur, makan nasi, terus tidur. OKlah, bercakap pasal Google Books ni, saya baru berjinak dengan dia. Dah lama sebenarnya bila saya search something kat google, saya tengok ada suggestion tajuk dan Google Books Result kat belakang tu. Dua minggu lepas, bosan punya pasal, saya klik la kat tajuk Dia Menantu Rahsia Google Books Result. Alamak, baca sinopsis macam menarik. Saya pun apa lagi, try explore. Dia suruh saya sign in, kebetulan dah ada account google, saya sign in jelah. Lepas tu ada pilihan untuk beli E-Books, saya try tekan. Waaa... Dia minta detail pembayaran. Setelah memasukkan detail saya confirm. Yay!!! Saya dah beli buku tu. Seronoknyaaaaa... Saya baca tak ingat dunia. Dah habis tu, saya cari buku Bagaimana Menjadi Ginious Seperti Leonardo Davinci? Buku ni saya pernah jumpa kat library UiTM mada belajar dulu. Laaa... Tak ada E-books pulak. Takkanlah semua novel je dia jual? Saya nak jadi bijak ni hahahahaha... So mana buku ilmiah lain saya nak baca? Gagal ditemui, saya pilih untuk beli Novel Curahan Cinta Niagara. Sebenarnya saya tertarik pada tajuk novel ni. Niagara Falls la tu. Mesti cerita luar negara ni. Saya memang suka baca pasal negara orang. So saya berangan nak ke sana pulak. Curahan Cinta Niagara baru habis baca malam tadi. So nak baca cerita apa pulak eh? Jap lagi kita search. Best jugak hidup sorang ni kan? Boleh suka-suka nak tidur, nak baca buku, nak search internet, nak menulis, nak buat kerja rumah, nak main Chiko, semuanya ikut kepala saya sendiri hahahaha...

No comments: