SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, December 6, 2017

Strong Personality

Assalammualaikum readers, I'm in the office. Malas balik, panas! Kak Sariha ajak balik, saya cakap tak nak. Panas! Kak Sariha kata diva sangat! Hahahaha.... Pagi tadi, saya rasa malas nak bangun. So, sayapun ambil IPhone. Nak tengok kot-kot ada komen Facebook or whatsapp dari sesiapa. Biasalah, handset saya ni orang boleh whatsapp bila-bila masa je. Public la katakana. So saya tengok ada personal Whatsapp dari Australia. Pengirim tu copy saya punya status whatsapp: 'Aku maafkan. Namun luka yang kau guris, tak mungkin aku lupakan. Maka aku, bukan lagi yang kau kenal dulu,' Whatsapp dihantar pada jam 12.13 pagi. Diikuti tanda bagus. 'Saya pasti Tinta boleh move on,' 'Dia bukan jodoh untuk awak' Terus bugar mata saya demi membacakan whatsapp tersebut. Pengirim kata dia tahu yang hal tu dah setahun lebih berlalu dan disebabkan itu jugalah saya hilang dari FB. Aik, macam mana dia tahu? Katanya, 'sbb saya memang tahu tentang awak' 'Kerana Tinta sangat popular' Boleh pulak gitu eh? No, no, no. Saya bukan retis yang semua orang boleh tahu. Setahu saya, dia tak tahu tentang blog saya ni. Tak tahulah kalau dia tahu dari orang lain. Kami berbalas whatsapp buat seketika. 'Please no, you should fine someone better' Antara nasihatnya. Sebagai kawan, dia menasihati saya dan nasihat ini adalah nasihat kedua yang saya terima dari seorang kawan. 'Tinta ada personaliti yang strong. So, tak semua orang sesuai dengan Tinta. Mungkin ada orang akan try. Tapi... Try to avoid dari bagi harapan kat semua orang. Personaliti you strong, so, you should fine someone yang boleh faham. Yang sama strong, yang boleh pimpin you' Pulak dah. Apa ke strongnya personality saya ni? Saya tak tahulah. Malas fikir. Lagipun, siapa saya nak memilih? Ya Allah, hanya Kau yang Maha Tahu, siapa yang terbaik untuk saya. Maka saya serahkan segalanya kepadaMu. Readers, mohon doakan agar saya dipertemukan dengan lelaki yang baik dan sesuai dengan saya.

No comments: