SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, December 29, 2017

Bikin Kepala Pusing

Saya muncul lagi! Hahahaha... Rasa bosan. Nak sambung tulis novel tak ada mood. Sebenarnya, I need somebody to talk. Tapi tak ada siapa boleh layan saya bercakap rasanya. So, saya sembang dengan korang je la walau pun saya je yang membebel. Hehehe... Nampak tak? Tajuk pun dah terpengaruh dengan Ustaz Hanan Attaki susunan bahasanya. Tambah deh kat belakang terus jadi Indonesian kan? Korang pernah tak rasa, korang nak kawan je dengan seseorang tu tapi dia meminta lebih? Lepas tu bila kita terangkan baik-baik dia tak boleh terima. Saya bukan jenis yang suka bagi harapan kat orang. Kalau saya rasa dia lain macam, saya akan Tanya. Kalau didapati perasaannya dah ke lain, saya akan cakap yang saya anggap dia kawan. Saya takkan biar bertahun. Berbulan pun tidak. Kalau saya rasa pelik, dan saya rasa saya tak boleh. saya akan cakap. Supaya saya tak sakitkan hati dia setelah dia pergi jauh dengan perasaannya. Yang jadi masalah ni bila dia orang tetap mengejar saya sampai saya rimas dibuatnya. Tak layan call, whatsapp, tak whatsapp messenger. Tak layan messenger, komen kat FB. Ada sesetengah tu macam mendesak pulak. Ya Allah, ujian apakah ini? Yang saya suka tak nak kat saya. Yang saya rasa tak bersedia nak bagi hati, susah nak lepaskan saya. Saya cerewet? Mungkin kot. Tapi saya ada sebab. Sebab paling utama nak jaga hati sendiri. Siapa lagi nak jaga hati kita kalau tidak kita? Pengalaman mengajar saya semua ni. Saya harus berfikir waras dan rasional dalam soal ni. Tak boleh ikut hati dan perasaan macam dulu. Kalau yang datang tu suami orang macam mana? Kalau yang menghampiri tu terlalu muda bagaimana? Kalau yang dekat tu tak ada ciri yang saya nak macam mana? Kalau yang mencuba tu seolah mahu mengambil kesempatan atas saya, takkan saya nak serahkan hati saya? Nanti sejarah lama berulang lagi. Sebab tu sekarang ni saya malas nak layan sangat kalau lelaki. Saya tak nak rapat sangat dengan kaum Adam. Kadang-kadang saya fikir, lebih baik saya buat tak tahu je kalau rasa macam dia suka saya. Yang pelik tu, yang kenal saya kat FB pun susah nak lepaskan saya pergi. Ni lagi parah. Belum kenal, belum jumpa dah ajak ke peringkat seterusnya. Betul ke tak betul ni? Korang ni janganlah main sebarang je. Lepas tu rasa tak sesuai korang belah gitu je. Maaflah, saya dah penat. Saya dah serik. Saya letih dengan semua ni. Saya dah tua kot walaupun tak adalah tua mana. Tapi ni bukan masanya saya nak main-main macam dulu. Nak bercinta bertahun. Kecewa bertahun. Saya cari suami. Bukan boy friend. Saya perlukan imam dan pemimpin saya. Bukan teman istimewa. Kalau saya tiada jodoh di dunia ni, biarlah saya tidak dilukai dan dipermain lagi. Saya penat dah dengan semua tu. Bagilah saya rasa kebahagiaan dengan cara saya andai korang tak mampu membahagiakan saya.

No comments: