SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Tuesday, December 5, 2017

Kata Seorang Ustaz

Assalammualaikum readers, Buat apa tu? Belum balik? Elak jam la tu. Takpun... Malas bersesak-sesak naik public transport. I just drop by. Nak balik kejap lagi, nak pasang almari kasut. Nak cerita kat orang-orang yang sudi baca blog ni. Kalau baca nak mengutuk tu... Tak tahulah. Malas nak fikir. Kalau korang nak sakit hati, sakitlah hati sendiri. Saya nak happy je kalau boleh. Ustaz: Dik, adik ni ramai orang tak senang. Saya: Saya ke ustaz? Ustaz: Awaklah. Saya kaget. Pelik. Betul ke? Macam mana ustaz ni boleh tahu? Saya: Betul ke, ustaz? Ustaz: Betul. Ramai orang tak senang dengan adik. Saya: Kenapa ustaz? Kat mana salahnya saya? Ustaz: Tak. Bukan pasal salah. Manusia ni biasalah iri hati, dengki. Mungkin adik ada sesuatu yang buatkan dorang tak senang. Mungkin dapat sesuatu. Orang Melayu pulak. Lagilah. Ya Allah, kenapa macam ni? Aku berlindung kepadaMu dari segala hasad dengki manusia.

No comments: