SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, December 14, 2017

Dibea GT100 Aurora Robotic Vacuum Cleaner Smart Gyro Navigation (Wet Dry Mopping Self Charging Scheduling Cleaning Robotic - Blue)

Assalammualaikum readers, Nampaknya, blog ni makin ramai yang dari luar Negara drop by. US ada, Australia ada. Malaysia tak payah cakaplah. Tapi semuanya silent readers. Tak apalah. Korang malas nak tulis kot. Hahahaha... Ke tak nak saya tahu siapa yang datang sini? Tak acilah gitu. Hahahaha... Panjang kan tajuk entri hari ni? Korang ingat tak, saya rasa, saya pernah tulis fasal saya malas menyapu. Mop je saya rajin sebab, saya suka main air dan suka lantai licin hahahaha... Tapi nak mop pun problem sebab saya tak suka nak perah rambut mop. Hal mop tu dah settle berbulan lalu. Saya pun ada tulis fasal mop yang saya beli kat Lazada yang kita tak payah pegang untuk perah. Just pulas je dengan bekas dia tu. Nanti saya check balik. Kalau tak ada, free nanti saya buat review. Masalah menyapu ni susah sikit nak settle sebab vacuum yang saya berkenan tu mahal. Hari tu balik dari Air Asia masa nak beli barang elektrik office ni saya tengok robotic vacuum Panasonic tapi harganya RM3.000 lebih. Mak ai, baik saya renovate rumah. Saya ada baca tentang robotic vacuum ni. Lepas je dia nanti dia jalan sendiri. Sangat sesuai dengan saya yang pemalas nak menyapu ni. Tak lama lepas saya baca tu, Panasonic keluarkan robotic vacuumnya dengan Rita Rudaini jadi model. Semalam, saya check email. Menimbun email Lazada masuk. Dia buat sales. Mula-mula saya buat tak heran je. Malas nak layan. Memang selalu macam tu. Saya tak suka sangat beli online sebab tak boleh test, pegang dan rasa. Masuk office pagi tadi, assistant saya panggil saya. Dia Tanya saya macam mana nak beli barang kat Lazada. Sebelum ni dia beli pun dia tak pernah buat sendiri. Saya ajarlah dia. Dia tengok vacuum. Dalam saya jual mahal dengan Lazada semalam, saya tengok jugak vacuum tapi tak jumpa robotic punya. Kak Sha nak beli vacuum yang boleh vacuum kereta sekali. Kak Sha cakap, hari ni last sales. Ooo... Apa kata saya search robotic vacuum kat PC pulak. Sekali search, berlambak keluar. Pilihlah nak yang mahal ke, murah ke. Ada yang RM7.000 lebih, diskaun jadi RM4000 ribu. Target saya, not more than RM1000. Ada beberapa vacuum yang saya short listed. Paling saya berkenan dari jenama Dibea jenis Aurora ni. Bertambahlah nanti kawan kat rumah. Asyik kawan dengan kucing je. Kita kawan dengan robot pulak. Harga sebenar dia, RM2,100 lebih Diskaun 60 pratus tinggal RM839.00. Dalam nak membeli tu sempat saya baca review tentang produk ni kat internet. Sempat masuk Youtube tengok cara penggunaan dan review sekali. Apa yang buat saya tertarik ialah dia ni dari jenis intelligent. Intelligent apa tu tak tahulah. Yang penting dia boleh cuci lantai kering dan basah. Ketahanan bateri minimum 200 minit, boleh charge diri sendiri. Ada remote dan kurang bising katanya. Lepas tu ada tangki air yang boleh memuatkan 300 ML air kalau tak silap. OK la kalau air tumpah atau nak keringkan lantai lepas mop kan? Bentuk bulat dan berwarna biru. Kita boleh jadualkan dia kalau nak. Dia ni tergolong dalam havy duty. Dah kenapa pulak Debit kad punya security code ni tak boleh masuk? Masa nilah dia nak buat hal. OK, kita guna PayPal. Tapi call abah dulu sebab PayPal tu kad kredit abah. Nanti bayar je kat abah. Walaupun semua detail dua kad kredit abah ada pada saya, lebih manis kalau minta izin dulu dari tuannya untuk digunakan. Abah cuma Tanya nak beli apa, berapa harga. Risau jugak abah tak bagi saya beli vacuum yang harga macam tu. Mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Abah pun suka beli barang-barang macam ni kan? Saya cakap dengan abah ni vacuum robotic. So, abah approved! Terima kasih abah. Hahaha... Silap-silap abah dah shopping kat Lazada dulu. Abah kan sekarang ni suka shopping online. Kipas pun beli online. Siap beli kipas berlampu kau. Bukan satu tiga kot. Yang tak berlampu pun beli jugak. Siap bagi mami satu. Patutlah rezeki abah murah. Abah ni pemurah. Berapa ribu entah dia habis membeli kipas hari tu. Mama bising, saya yang kena tahan telinga hahahaha... Tapi yang ini saya bayar balik kat abah. Bukan pau abah. Hahahaha... Saya kan ada budget. Bah, nak upgreat IPhone boleh tak bah? Hahahahaha... IPhone abah yang bagi hahahahahaha... Pengsan abah nanti. Dua tahun lepas bagi saya IPhone, tahun lepas bagi acik 7+. Tak adalah. Saya akan guna IPhone pemberian abah ni sampai dah tak boleh guna. Saya sayang sangat kat barang-barang saya. Nak-naknya kalau orang bagi. Lebih-lebih lagi abah. So saya guna PayPal setelah diizinkan. Barang dijangka tiba 2-13 Januari 2018 sebab vacuum ni dari oversea. Nanti saya balik, abah mesti Tanya fasal vacuum ni. Entah-entah abah dah check kat Lazada kot. Hahahaha.. Banyak benda nak cerita. Tapi nak balik. OK guys, balik dulu.

No comments: