SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, December 29, 2017

Apple High Speed Charger for IPhone 5/5C/5S/6/6+ White

Assalammualaikum readers, Kerja meng update blog je saya ni... Tak tahu nak berbasa-basi dah. Hope all of you are fine. Insya-Allah. Charger IPhone saya ni dah terbuka balutan di bahagian yang menyambung ke adapter dan ke handset. Selalunya saya guna barang memang sampai lunyai. That's why I don't mind to by with a pricy cost. Beli sekali tak tahulah berapa lama boleh pakai. Misalnya charger yang lunyai ni dah 2 tahun saya guna. Dapat masa beli IPhone dulu. Sebagai manusia, selagi boleh murah, kita mesti nak murahkan? Dah lama saya usha charger ni kat Lazada. Masa sales 12 Disember dulu, harganya tak turunpun. Still RM79 and RM89 saya pun tak tahu apa bezanya kedua-dua charger tu. Mungkin yang RM89 tu yang high speed charger kot. Masa sales Krismas pun tak turun harga. Hooooo... Apple, memang susah nak jual murah. Pagi tadi email Lazada buat ke sekian kalinya memasuki inbox saya. Year End Sales katanya... Niat di hati nak cuci mata je. Saya tengok Zwilling set knives still same prise as before, RM1,288.00 for 15 pcs. Tak payahlah. Baru je beli vacuum kan? Saya lantas teringat kepada USB saya yang saya suruh abah balutkan guna salotape dua tiga malam lepas. Lalu tangan pun cepat je type kat kotak carian 'IPhone charger'. Berbarislah keluar charger IPhone. Bukan sekadar IPhone, entah apa-apa charger lagi entah yang keluar. Nampak macam ada sales. Saya go tru sepintas lalu. Sampailah pada satu items, bacaan saya terhenti di situ. Apple High Speed Charger for IPhone 5/5C/5S/6/6+ White. RM22.80 daripada RM89.00. Kalau tak silap jimat 74 pratus. Waaaahhh... Udah baik bangat deh. Hahahaha... Jangan terburu-buru. Kita tengok dulu question and answer. Saya tengok ada customer Tanya adakah ini original. Pengedar jawab, ya. Brand: Apple. Tawakaltu Alallah. Saya beli dua. Nak letak kat rumah satu, kat office satu. Total yang perlu dibayar RM47.60. Kenapa dua? Supaya saya tak perlu angkut ke mana-mana dah. Tak adalah cepat rosak. Belum lagi lupa satu hal. Kalau lupa, jawabnya off la handset saya seharian atau semalaman. Yang lama ni boleh buat stand by dalam handbag je. Alhamdulillah, rezekilah ni namanya. Harap everything would be OK. So kita tunggu dia sampai antara Rabu hingga Sabtu depan. P/S: Robot Aurora saya dah sampai tau. Lebih awal dari tarikh yang dijanjikan. Good job Lazada.

No comments: