SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, December 28, 2017

Mimpi Petanda Pertemuan

Assalammualaikum semua...

Selamat pagi...

Salam dari Pantai Timur...

Kalau dah macam-macam ucap tu maknanya mood baiklah tu. Hahahahaha...

Dah lama saya simpan cerita ni. Belum ada kesempatan nak tulis. So hari ni baru terasa nak cerita.

Sebelum kemunculan saya dan Siti Nurhaliza di kaca TV puasa lalu, saya bermimpi bertemu beliau.

Mimpi ni berlaku beberapa minggu sebelum production house hubungi saya.

Tigaa tahun lalu, saya pernah bertemu Siti Nurhaliza dalam sebuah shooting majalah bersama Caliph Buskers. Masa tu saya terlibat dalam shooting berkenaan. Tapi saya tak ada masa bersama Siti. Almaklumlah. Saya ni orang biasa-biasa je. Walaupun Siti seorang yang humble dan layan je semua orang di sekelilingnya, sebagai orang biasa-biasa ni, saya just duduk jauh-jauh dari dia dan Caliph Buskers. Dorang nak praktis nyanyilah apalah. Shooting tu untuk hari raya yang bakal menjelang yang dibuat oleh Majalah ZIP. Rupanya di kalangan wartawan pun ada yang fenatik Siti Nurhaliza. Ada wartawan yang tak ditugaskan untuk bersama Siti masa tu pun siap curi masa datang nak jumpa dan bergambar dengan Siti Nurhaliza.

So, siapalah saya pada mata Siti Nurhaliza masa tu kan? Sedangkan dalam hati nak sangat berbual dengan beliau. Dapat jumpapun jadilah.

Siti sentiasa ditemani oleh Caliph Buskers dan para wartawan. Takkan kita nak menyibukkan? Adalah jugak berjumpa secara dekat tapi sekejap-sekejap je. Sempat jugak bergambar dengan beliau. Tambahan saya ni memang tenggelam kalau ramai. Seganlah. Kalau tiba scene saya, bila dipanggil so saya buatlah apa yang patut bersama Siti Nurhaliza.

Tapi dalam mimpi tu, saya berjumpa beliau dalam keadaan lebih eksklusif. Memang ada orang lain kat sekitar tu seperti Kak Rozi dan kru produksi tapi kami banyak masa berdua, berbual dan bercerita. Perhatian Siti Nurhaliza masa tu lebih tertumpu kepada saya. Saya senang dengan situasi tu. Saya bebas bercerita dan bertanya kepada beliau.

Demi tersedar dari lena, saya rasa rind sangat kepadanya. Rasa nak bertemu beliau. Malah perasaan tu saya rasakan sebelum bermimpi beliau lagi. Saya tertanya sendiri, apa makna mimpi tu? Adakah saya akan bertemu Siti Nurhaliza tidak lama lagi? Tak mungkin sebab saya bukan lagi selalu bersama Caliph Buskers so mana ada peluang nak jumpa Siti lagi. Fikir saya sendiri. Ah, mungkin itu hanya sekadar mainan tidur. Putus saya akhirnya.

Lalu saya jalani kehidupan saya seperti biasa. Sesekali ingatan saya melayang kepada Siti Nurhaliza, penyanyi yang amat saya minati itu. Namun kerinduan serta keinginan bertemu beliau, saya pendamkan saja jauh di dasar hati.

No comments: