SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Thursday, December 28, 2017

Jemputan Deklamasi Puisi

Assalammualaikum readers, Saya kembali lagi. Hahaha... Saya mendapat jemputan untuk mendeklamasikan puisi pada 6 Januari nanti. Niat di hati nak pakai biasa-biasa je. Mungkin jeans dan t-shirt je. Hari ni umi (Datin Fauziah) call lagi. Katanya, jangan mengada-ngada nak pakai simple-simple sebab kawan-kawan umi dah excited nak jumpa you. Umi dah cerita macam-macam kat dia orang. Umi cakap awak pandai mekap, pandai bergaya, baju awak hebat-hebat, pandai berkata-kata, cantik, bijak, paling penting, awak pernah jadi guess Siti Nurhaliza kat TV. Apasal kaitkan saya dengan Siti Nurhaliza pulak ni??? Tak ada kena-mengenalah umi. Awak jangan nak sebarang-sebarang je hari tu. Jangan tak datang pulak. Orang semua excited nak jumpa awak. Oh my god, oh my god, oh my god.... Alamak... Umi niiii.... Ni yang buat Tinta malu nak pergi ni. Kecohlah umi niiiii... Umi ketawa je bila saya kata dia kecoh. Ni buat saya nervous in advance ni. Sesungguhnya saya tak suka orang cerita yang lebih-lebih fasal saya kat orang. Saya bukan siapa-siapapun. Saya biasa-biasa je. Tak perlu bagi publisiti best-best. Biar orang kenal dulu then judge. Itu lebih baik. Takut nanti saya tak sehebat yang digambarkan. Lupakanlah perbualan dengan umi tadi. Saya memilih untuk mendeklamasikan Puisi Harimau Luka Rahman Shaari. Nak hafallah. Baru best. Insya-Allah tak susah sebab saya pernah hafal untuk pertadingan beberapa tahun lalu. Biar mengaum tempat tu hari tersebut. Hehehehe... Auuummm!!!

No comments: