SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Friday, May 4, 2018

Mekap Hari Ni

Assalammualaikum semua, selamat pagi. Hahah... Awal betul update blog hari ni. Well, I arrived in the office at 7.45 today. Sebenarnya, taklah awal sangat. Waktu saya rajin memang waktu-waktu macam ni la saya sepatutnya sampai. Sebab ada urusan yang perlu diselesaikan. Lately ni je saya selalu sampai jam 8.00 lebih. Tapi semenjak kehadiran mamat site tu, saya memang bermotivasi tinggi untuk sampai office awal. Tapi urusan saya yang satu tu tak perlu dibuat untuk sementara. So, sayapun dah siap mekap. Almaklumlah, ada Air Asia hari ni. Bermula dari tudung Lofa berbidang besar ni, saya rasa kurang selesa dengan penampilan saya hari ni walaupun baju Scha Alyahya yang saya kenakan hari ni adalah antara baju kegemaran saya. Ditambah dengan Maskara LancĂ´me yang baru saya beli dari Lazada. Teksturnya terlalu nipis membuatkan saya rasa macam tak pakai mascara tapi nak pulak bulu mata ni ikut apabila dilentikkan. Tambah rasa kurang puas hati dengan Eye Brow Dior yang berbentuk pensel ni. Susahlah nak asah kalau dah tumpul. Asah, asah, patah. Rugilah. Patah macam tu je. Sakit pulak hati kita ni. Mujurlah ada haruman Good Girl by Carolina Herrera yang mampu menenangkan saya dengan semerbak wanginya. Kejap lagi Aqilah akan tolong settle kan tudung yang besar ni. Serius saya sangat tak suka tudung bidang besar yang melampau apabila dikenakan pada diri saya. Susah nak adjust. Selendang ni bukan saiz saya sebenarnya. Raya tahun lepas saya main tangkap muat je sebab last minute baru notice yang saya tak ada tudung yang sesuai digayakan dengan baju ni. Tudung warna lembut, memang saya tak berapa ada. Tak suka warna lembut. Ia menampakkan saya suram.

No comments: