SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Wednesday, May 16, 2018

Koleksi Lipstik Saya



Hahahaha... Amjat kata, saya ni perempuan gila mekap. So, dia cadangkan supaya saya beli kotak mekap satu lagi. Antara barang mekap yang sangat saya suka ialah, lipstick. Ada lipstick yang dah habis, saya nak beli balik dan saya jugak nak beli warna lipstick yang lain dari yang saya pakai seperti bronz colour, coklat, oren, plam dan lain-lain yang sesuai dengan saya. Kat atas tu adalah antara lipstick koleksi saya dan yang pernah saya pakai seperti: Jolley Rouge by Clarins, Rouge in Love by Lancôme, Pink Guava by Bobbi Brown, Seindah Biasa dan Fire Red by Simplysiti, Crushed Berry by Mary Kay, Estee Lauder, Elizabeth Arden, Mabline, Body Shop, entah apa tah lagi. Tak ingat. Lancôme dan Bobbie Brown misalnya, ada beberapa model lipstick yang saya pakai. Sebab saya sangat suka Lancôme dan Bobbie Brown. Saya nak try Marc Jacobs pulak dan Christian Dior. Elizabeth Arden juga merupakan antara lipstick yang saya suka dan murah di kalangan lipstick mahal. Contohnya yang macam liquid tu bab kata Amjat, harganya baru RM80.00 jika dibandingkan dengan Lancôme dan Bobbie Brown. Tapi Lancôme pun ada yang harganya RM90 something kalau tak silap. Kenapa suka beli lipstick mahal? Sebab teksturnya pada bibir kita sangat lembut dan tidak membuatkan kulit kering. Mungkin tengok kesesuaian jugak kot. Lagi satu menurut kawan-kawan, warnanya cantik. Antara satu jenama dengan satu jenama, pasti ada perbezaan warna. Contohnya, warna Pink Guava Bobbie Brown tidak ada pada lipstick MAC meskipun dengan nama yang lain. Apapun, saya tidak sesuai untuk lipstick berwarna lembut pasti wajah Nampak pudar tanpa seri. Tapi kalau penjual di Watson atau budak muda, suka pilihkan saya lipstick lembut lepas tu kawan office akan komen, tak sesuai. Contoh macam saya beli Simplisiti dan Mabline baru-baru ni. Saja je gatal nak beli sebab cari Seindah Biasa yang dah tak keluar. Lagipun, lipstick murah tak adalah sayang sangat nak pakai hari-hari kan? Dia orang cadangkan saya warna lembut. Tu kalau korang budak-budak remaja nak pakai santai-santai dengan kawan lepak-lepak bolehlah. Saya ni bekerja dan jumpa orang ramai. Sometimes, jadi emcee. Sangatlah tidak sesuai jika berpenampilan yang tak berseri. Kita juga boleh mengenakan lipstick bukan berwarna lembut tapi untuk simple atau santai. Adjust la dengan eyeshadow, foundation atau warna lipstick tu sendiri kita pudarkan. Jangan letak banyak. Tu yang malas beli lipstick tak ada counter tu. Hahaha... Lain orang, lain cara dan lain kesesuaiannya. Daaa... Nak keluar makan. Ada orang nak belanja lunch sebelum puasa. Bye, bye. Kalau rajin kita jumpa lagi.

No comments: