SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, May 21, 2018

Chiko Kucing Gemuk Mengada-ngada

Assalammualaikum dan selamat pagi semua. Pembaca sekalian, Monday blues ke hari ni? Saya? Alhamdulillah. Walaupun tak begitu ceria, tapi mood untuk buat kerja tu ada. Kenapa tak ceria? Tidur tak cukup. Petang semalam saya tidur mungkin sebab tulah saya lewat mengantuk. Bila saya nak tidur, Si Chiko kucing gemuk mengada-ngada, nak keluar bilik. Sekejap je keluar, dia bising-bising nak masuk bilik balik melalui bilik air. Korang bengang tak? Maksudnya, dia just nak keluar bilik melalui pintu semata-mata nak masuk balik melalui bilik air. Punyalah saya bengang. Masa tu dah pukul 12.00 lebih. Saya takut bangun lewat. Lepas dah masuk bilik, dia main entah apa entah, saya baling bantal kat dia. So dia diam sekejap. Then dia bising-bising lagi. Nak keluarlah tu. Malas layan. So saya membatukan diri kat atas katil. Dia bising lagi then saya marah dia suruh diam. Dia diam kejap. Kemudian dia naik katil. Tapi bukan untuk tidur, dia jalan-jalan, pijak rambut saya dan main barang saya yang saya letak atas bekas sebelah katil. Saya marah dia, dan dia lari turun. Lepas tu dia bising lagi. OK, kali ni saya akan diam je dengan harapan, mata saya akan terlelap. So walaupun terganggu, saya diamkan saja. Bila saya hamper lelap, dia lompat naik katil. Lompatannya betul-betul ke atas paha saya. Saya buat bodoh je. Lantak kaulah. Then dia landing. OK, kali ni saya tahu dia betul-betul nak tidur. Jangan tegur. Saya pun terlena. Bila saya bangun pagi, dia masih lagi kat tempat malam tadi. Saya bangun dengan cermat dan biarkan dia tidur atas katil. Tahu pun kau mengantuk, tak sedar tu orang letak dia atas katil. Then saya balas dendam hahahaha... Giliran saya pulak kacau dia tidur sampai dia bangun. Padan muka. Kau tak cukup tidur, kau boleh tidur bila along keluar kerja. Along ni tak cukup tidur, macam mana nak cukupkan? Mengada.

No comments: