SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Saturday, May 5, 2018

Cerita Nyanyi Lagi

Hahahaha... Ni betul-betul entri last untuk malam ni kot. Masa saya dengan awak dulu, saya pernah nyanyikan awak lagu Diari Hatimu menerusi telefon. Masa tu kami baru kenal. Awak yang minta saya nyanyi sebab awak cakap, dia suka dengar suara saya. Puas dia pujuk, baru saya nyanyi. Suatu hari, menerusi telefon: Awak: Awak, awak dah lama tak nyanyikan saya, nyanyi awak. Pulak. So saya bagi dia lagu Aku Lebih Tahu. Sebenarnya saya main nyanyi je. Tak adalah sampai memaknakan lagu tu untuk dia. Dia bukan romantikpun orangnya. Kalau orang yang romantik, saya akan nyanyikan lagu yang betul-betul dari dasar hati saya tuju untuk dia. Suatu malam, masa saya rehearsal jadi emcee, ada orang yang patutnya perform tak datang. So, saya dengan partner emcee saya nyanyilah lagu Beribu Kesalan tu. Alaaa... Nyanyi saja-saja nak ambil time je pun. So, kami nyanyi gila-gila. Awak marah saya hahahaha... Awak cakap, nyanyilah betul-betul, janganlah main-main. Awak ada suara yang best, lepas tu main-main. Nanti orang ingat awak ni nyanyi tak best. Padahal awak sengaja buat macam tu. Masa saya masuk satu pertandingan nyanyi lagu Madah Berhelah, awak selalu komen nyanyian saya masa praktis. Suatu hari tu, saya nak masuk pertandingan nyanyi lagu ketuhanan. Saya pilih lagu Gelora KasihNya untuk dinyanyikan. Awak siap nak carikan saya CD. Kebetulan masa tu, Siti baru lepas buat konset. Lagu Kesilapanku Keegoanmu dengan arrangement baru popular. Masa on the way hantar saya ke rumah iaitu di dalam kereta, awak suruh saya try nyanyi lagu Kesilapanku Keegoanmu. Waaa... Siap tutup radio dan pesan kat saya, "Awak nyanyi betul-betul. Lepas je suara awak. Kita dalam kereta, orang tak dengar. Anggap awak sorang je kat sini macam saya tak ada," So saya nyanyilah betul-betul. Lepas tu awak suruh saya try lagu Gelora KasihNya. Awak kata saya nyanyi Kesilapanku Keegoanmu tu lagi best berbanding Gelora KasihNya. Tapi dua-dua sesuai dengan saya. P/S: Saya cerita ni bukan sebab saya rindu dia, tapi saya teringat pasal komen-komen orang yang komen saya nyanyi. Tak lebih dari tu. Dia yang dah pergi tu, biarlah dia pergi.

No comments: