SELAMAT DATANG KE SURIA KHATULISTIWA

Monday, May 16, 2016

Baju Besar Atau Saya Kurus?

Semalam, saya memutuskan untuk pakai dress pink ke pejabat hari ni. Dress tu saya gayakan di badan. Tapi tak fit macam dulu. Sebenarnya ini bukan kali pertama baju saya yang jadi macam ni. Sebelum nipun ada beberapa helai baju yang longgar dengan saya sedangkan sebelum ni ngam-ngam dengan saya. Bukan saja baju malah, jeans sayapun dah longgar, bukan sahaja pinggang tapi di bahagian pahapun sama. Lebih memeranjatkan saya, ketika membeli seluar slack. Biasanya untuk jenama Dolly saya pakai saiz L. Tapi bila saya cuba, L tu terlalu besar dengan saya. Cuba M pun still tak ngam. Sudahnya, saiz S baru OK. Masya-Allah, terlalu besar pengaruh emosi ni pada saya sehingga berat badan saya amat merosot. Ramai juga yang menegur tentang saya dah kurus. Ada juga yang syorkan saya jumpa doctor sebab kata mereka kurus mendadak seperti sakit. Sebenarnya saya tahu akan sebabnya. Bila orang Tanya, saya cakap je diet. Habis cerita dan orang tak banyak Tanya. Ya Allah, saya mohon, mohon agar kembalikan kebahagiaan dan kegembiraan saya yang dulu. Amin...

No comments: